به گزارش ایرنا آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه در چهارشنبه جشن گلریزان برای زندانیان کردستان در مجتمع فجر افزود: سبقت گرفتن در کارهای خیر و کمک به هم نوعان از ویژگی رفتارهای انسانی است که می توانند خود را از قید و بند هوای نفسانی و مال دنیا آزاد کرده و خود را به کرامت های انسانی نزدیک کنند.
به گفته وی، هم اکنون در ماه مبارک رمضان قرار داریم و انسان‌ها چه بخواهند و چه نخواهند با نطام تکوین همراه می‌شوند و ذکر خدا را می‌گویند و وقتی انسان‌ها به مهمانی خدا می‌روند درهای رحمت خداوند بسویشان گشوده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید دنیا در اختیار انسان باشد نه اینکه انسان در اختیار دنیا تا کمک و نیکی در وجود انسان همواره نمود داشته باشد.
آیت الله حسینی شاهرودی پشتوانه کمک مردم به خانواده زندانیان جرائم غیرعمد را دعای خیر این خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: دعای خیر بهترین نعمت برای بندگان خیر خدا است.
ستاد دیه کشور در ماه مبارک رمضان سال 1369 اولین جشن گلریزان را برای آزادسازی مددجویان زندان های کشور برپا کرد و همان سال به صورت سالانه این سنت حسنه خود را با کمک خیران انجام می دهد.
ستاد دیه کردستان نیز در سال 1378 تاسیس و در سال 1380 فعالیت رسمی خود را به عنوان یک موسسه خیریه و مردم نهاد با هدف کمک به آزادی مددجویان جرایم غیر عمد استان از جمله تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، چک های بلامحل غیر کلاهبرداری و محکومیت های مالی از جمله مهریه و نفقه شروع کرده است.
ستاد دیه کردستان از سال 1380 تا پایان 1395 زمینه آزادی سه هزار و 55 نفر را مهیا کرده و علاوه بر آن 268 نفر نیز از محل سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به استان و 159 نفر نیز محل سفرهای رئیس جمهوری به کردستان از بند زندان رها شده اند.
هم اکنون 277 مددجوی زندان های استان کردستان در انتظار کمک های خیرین هستند تا 220 میلیارد ریال جریمه آنان پرداخت یا از سوی شاکیان خصوصی بخشوده و به آغوش خانوده های خود بازگردند.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.