به گزارش ایرنا علی اکبر گروسی، شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان برای آزادی مددجویان زندان های کردستان در مجتمع فجر سنندج با اشاره به اینکه هم اکنون 277 مددجوی جرایم غیرعمد زندان های استان در انتظار کمک های خیرین برای آزادی هستند افزود: برای این مددجویان 220 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
به گفته وی، انتظار می رود این میزان اعتبار از سوی خیرین و همچنین گذشت شاکیان خصوصی از حقوق خود تامین اعتبار شود تا آنان که ناخواسته مرتکب برخی جرایم غیر عمد از جمله تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، چک های بلامحل غیر کلاهبرادری و محکومیت های مالی از جمله مهریه و نفقه در پشت میله های زندان گرفتار شده اند به آغوش خانواده های خود بازگردند.
رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه در سال جاری 25 نفر از مددجویان زندان های استان آزاد شده اند افزود: برای آزادی آنان 20 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک های خیران استان هزینه شده است.
گروسی ادامه داد: 220 مددجو در سال 95 با صرف حدود 104 میلیارد و 984 میلیون و 500 هزار ریال از محل های مختلف آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشته اند که گذشت شاکیان با 51 میلیارد و 834 میلیون و 885 هزار ریال در رتبه اول کمک ها قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه گذشتن شاکیان در سال 95 نسبت به سال 94 از 81 درصد رشد برخوردار است افزود: آزدسازی مددجویان زندان های استان از پنج محل شامل کمک های بلاعوض ستاد دیه کشور و استان، کمک صندوق خسارت های بیمه بدنی، تسهیلات بانک های عامل و گذشت شاکیان تامین می شود.
به گفته وی، آزادی 220 مددجو در سال 95 نسبت به سال 94 از 31 درصد، تسهیلات بانکی از 60 درصد و کمک ستاد دیه نیز از 23 درصد رشد برخوردار است.
رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه کردستان افزود: جشن گلریزان برای آزادی مددجویان زندان های استان به روال سال‌های گذشته برای کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند بوده که با توجه به اینکه برگزاری این مراسم در ماه رمضان بر اعتبار و شان آن بسیار می افزاید در این ماه مبارک برگزار می شود.
ستاد دیه کشور در ماه مبارک رمضان سال 1369 اولین جشن گلریزان را برای آزادسازی مددجویان زندان های کشور برپا کرد و همان سال به صورت سالانه این سنت حسنه خود را با کمک خیران انجام می دهد.
ستاد دیه کردستان نیز در سال 1378 تاسیس و در سال 1380 فعالیت رسمی خود را به عنوان بک موسسه خیریه و مردم نهاد با هدف کمک به آزادی مددجویان جرایم غیر عمد استان از جمله تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، چک های بلامحل غیر کلاهبرادری و محکومیت های مالی از جمله مهریه و نفقه شروع کرده است.
ستاد دیه کردستان از سال 1380 تا پایان 1395 زمینه آزادی سه هزار و 55 نفر را مهیا کرده و علاوه بر آن 268 نفر نیز از محل سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به استان و 159 نفر نیز محل سفرهای رئیس جمهوری به کردستان از بند زندان رها شده اند.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.