آرش رخزادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهر سنندج با دارا بودن تعداد قابل توجهی از میزبانان ثانویه شته ها، یعنی درختان اقاقیا و نارون وحشی مستعد طغیان ناگهانی و طول مدت قابل توجه هر دوره طغیان است.
وی با بیان اینکه در این راستا درختان مستعد طغیان حشرات قطع و درختان دیگری جایگزین آنها خواهند شد گفت: شهرداری سنندج همچنین با هدف جلوگیری از طغیان شته ها در سال جاری علاوه بر سمپاشی زمستانه به همراه روغن تثبیت سموم، در فصل بهار نیز در 2 نوبت عملیات سمپاشی درختان سطح شهر را انجام داد.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، با بیان اینکه اولویت نخست این شهرداری در عملیات سمپاشی درختان حفظ سلامت شهروندان است افزود: با توجه به اینکه آفات نباتی هیچگونه خطر جانبی برای شهروندان نداشته از این رو استفاده از سموم قوی که باعث بیماری های تنفسی و پوستی در شهروندان بخصوص افراد سالخورده و کودکان می شود استفاده نخواهد کرد.
وی ادامه داد: سمپاشی های مکرر سال های قبل به لحاظ ایجاد فاکتور مقاومت در گونه باقیمانده شته باعث درجه مقاومت این حشرات شده و با توجه به فرم های مختلف شته در طول زندگی موجب تکثیر و طغیان آنها در سال جاری شده است.
رخزادی اعلام کرد: با هدف کنترل طغیان شته ها علاوه بر اقدامات صورت گرفته، عملیات سمپاشی پارک ها و چمن زارهایی که ورود ماشین آلات به آن امکان پذیر نیست بصورت دستی انجام شد.
وی ابراز امیدواری کرد، با اقدامات انجام شده در چند روز آینده شاهد کاهش طغیان شته ها در سطح شهر باشیم.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده:امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.