به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین از تلاش های نعمت الله خواجه ای تقدیر و سیدالبرز حسینی به عنوان مدیرکل جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، منصوب شد.
مدیرکل سابق اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در این آیین، با بیان اینکه زمانی که مسئولیت را برعده گرفتم، میزان حمل کالا در کردستان 2.5 میلیون تُن در سال بود افزود: سال گذشته، حدود پنج میلیون تُن کالا در سطح استان جابجا شد.
نعمت الله خواجه ای به بحث آمار ناوگان حمل و نقل کالا اشاره و اظهار کرد: هزار و 200 کامیون غیرثابت و چهار هزار و 500 کامیون ثابت در سطح استان، در ناوگان حمل و نقل کالا وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی استان، شامل هزار و 680 دستگاه اتوبوس است ادامه داد: میانگین سنی این ناوگان بالاتر از میانگین کشوری است.
خواجه ای اظهار کرد: هم اکنون 280 دستگاه اتوبوس در بخش حمل و نقل مسافر وجود دارد و اغلب میانگین سنی زیر پنج سال دارند که نسبتا ایده آل است.
به گفته وی، هزار و 200 دستگاه خودوری سواری نیز مشغول به حمل مسافر بین جاده ای هستند که سن این ناوگان هم متوسط و آیده ال است.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، این استان را از لحاظ آزاد راه فقیر دانست و گفت: کردستان از نظر داشتن آزادراه، رتبه 27 کشوری را دارد که امیدواریم در آینده ای نزدیک، شاهد ارتقا این وضعیت باشیم.
خواجه ای به نصب 19 دوربین نظارتی در جاده های کردستان خبر داد و افزود: 250 هزار تردد در 24 ساعت شبانه روز از طریق این دوربین ها، کنترل می شود.
وی اضافه کرد: 45 دکل برای نصب دوربین در نظر گرفته شده که امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان نیز با بیان اینکه این 2 حوزه را جدا از هم نمی دانم اظهار کرد: تلاش می کنیم آن چیزی را که مدنظر وزارتخانه است پیگیری کنم.
سیدالبرز حسینی افزود: چیزی که باعث توسعه استان می شود، حمل و نقل است که می طلبد برای دستیابی به این مهم، ارتباط تنگانگی با مسئولان تصمیم گیر استانی داشت.
وی با بیان اینکه از هیچکدام از خواسته های مردم کردستان نخواهیم گذشت اضافه کرد: بدون شک توسعه حوزه حمل و نقل تاثیر بسیار زیادی در توسعه و پیشرفت استان خواهد داشت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان به حوزه فنی این اداره اشاره و اظهار کرد: این استان دارای قابلیت های منحصر به فردی در زمینه فنی دارد.
حسینی افزود: استفاده از مراکز علمی استان، تعامل با بخش خصوصی و دستگاه های تصمیم گیرهم صنف، از جمله برنامه های من در دوران فعالیتم خواهد بود.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که حدود 2 هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و 6هزار کیلومتر دیگر نیز راه روستایی بوده که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.