به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز پنجشنبه در مراسم جشن گلریزان در شهرستان سروآباد اظهار کرد: کمک به محرومان و نیازمندان جامعه از قدیم الایام تاکنون در کشور ما وجود داشته و ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی ما دارد.
وی ادامه داد: جشن گلریزان با هدف حمایت و کمک به محرومان و نیازمندان جامعه به ویژه زندانیان جرائم غیرعمد اقدام بسیار نیک و ارزشمندی است که از سال 81 در کشور انجام می شود و همچنان نیاز است که در این راستا کار بیشتری صورت گیرد.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: در گذشته پهلوانان ایرانی در زورخانه ها برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه با در دست گرفتن کاسه هایی اقدام به جمع آوری کمک های خیرین می کردند که بیانگر حس نوع دوستی و کمک به همنوع ایرانیان است.
وی افزود: خردمند بودن، درستکار بودن و مردمی بودن سه خصلت و سه ویژگی مهم است که در گذشته برای پهلوانان و کسانی که به محرومان و نیازمندان جامعه کمک می کردند، در نظر گرفته بودند.
وی گفت: کسانی که می خواستند به این سه اصل و این سه خصلت برسند، باید سه اصل حقیقت، طریقت و شریعت را نیز دارا بودند تا بتوانند در زمینه جوانمردی و کمک به همنوعان خود فعالیت داشته باشند.
مفاخری اظهار کرد: از آثار کمک به محرومان و نیازمندان می توان به تاثیرات معنوی بر روی روح و روان انسان، آثار اقتصادی یعنی کمک به تقویت اقتصاد خانواده های نیازمند و تقویت حس نوع دوستی و کمک به همنوع است.
وی در پایان با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم و انجمن حمایت از زندانیان و مسئولان زندان مریوان گفت: باید برنامه ریزی شود که کمک های جمع آوری شده در جشن گلریزان صرفا برای نیازمندان، محرومان و زندانیان جرائم غیرعمد هزینه شود و برای کسانی که به صورت عمد دچار جرم و جنایت شده اند، هزینه نشود.
امام جمعه سروآباد نیز در ادامه این جلسه کمک به محرومان و نیازمندان جامعه را از تاکیدات دین مبین اسلام بیان کرد و افزود: مسلمان بودن فقط در نماز، روزه، جهاد و حج نیست، بلکه کمک به محرومان و نیازمندان نیز یک از شرط های مهم مسلمان بودن است.
ماموستا سیداحمد سجادی ادامه داد: خداوند متعال مسلمانان را به کمک به یکدیگر سفارش می کند و راه سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان را در کمک به همنوعان خود می داند، بنابراین کمک به نیازمندان جامعه یک وظیفه دینی و شرعی مسلمانان است.
وی اضافه کرد: کسانی که از حال برادران و خواهران دینی خود بی اطلاع بوده و در فشار و سختی روزگار به آنها کمک نمی کنند از لطف و رحمت بی کران الهی محروم و بی نصیب خواهند ماند و به عذاب سخت الهی دچار خواهند شد.
در پایان این مراسم، شرکت کنندگان کمک های نقدی خود را برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد اهداء کردند.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.