محمد ایازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا : سال گذشته شورای زکات شهرستان با جمع آوری 13میلیارد ریال در سطح شهرستان همه تعهدات انجام شده درزمینه جمع آوری زکات محقق شده است.
وی اظهار کرد:هشت میلیارد و 200 میلیون ریال نیز به امور نیازمندان، 690میلیون ریال صرف کمک هزینه ازدواج به مددجویان، یک میلیارد و 360میلیون ریال صرف درمان و 2 میلیارد 750 ریال صرف پروژه های عام المنفعه شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دیواندره اضافه کرد: باقی مانده این مقدار زکات در زمینه های مختلف توانمند سازی مدد جویان این نهاد هزینه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد امسال نیز این شورا با کمک های بیشتر اعضای شورا بتواند فراتر از تعهداتش عمل کند.
وی با اشاره به احیای فریضه زکات در جامعه گفت: برای تحقق این مهم ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بین اقشار مردم داشته باشند.
ایازی گفت: امسال نیز جلسه های شورای زکات به صورت سه ماه یک بار برگزار و عملکرد این شورا از طریق رسانه ها برای مردم شفاف سازی خواهد شد.
ایازی افزود: جمع آوری گندم ازکشاورزان، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی، اعزام مبلغ و روحانی به روستاهای منطقه، گفت و گوی چهره به چهره با کشاورزان، برگزاری نشست های شورای زکات، ارسال پیامک های تبلیغی، برگزاری آیین های خاص بیان جایگاه دینی زکات و فعالیت های ترویجی توسط مبلغان آموزش دیده از جمله فعالیت های شورای زکات دیواندره است.
دیواندره در 90 کیلومتری سنندج واقع شده است.
7353/ 3020
**خبرنگار: منصور محمدی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.