به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد فعله گری روز چهارشنبه در نشست با فرماندار سقز افزود: ضریب نفوذ گاز روستایی در استان کردستان 77.5 درصد است که با گازرسانی این 120 روستا، ضریب نفوذ به 85 درصد خواهد رسید و به این احتساب، میزان گازرسانی در روستاهای استان کردستان، بالاتر از میانگین کشوری است.
او در خصوص گازرسانی به روستاهای سقز هم با اشاره به اینکه به 156 روستای این شهرستان، گاز رسانی شده است، اظهار کرد: امسال 27 روستای دیگر سقز با اعتبار 300 میلیارد ریال گازرسانی می شود که یک هزار و 500 خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: 65 روستای بالای 20 خانوار شهرستان سقز هم در 2 سال آینده بعد از اتمام برنامه های مطالعاتی، گازرسانی می شود.
فرماندار سقز نیز گفت: امسال تعدادی از روستاهای بخش 'سرشیو'، دهستان 'میرده' و روستاهای 'میرگه نقشینه' و 'شیخ چوپان' گازرسانی می شود.
علی اکبر ورمقانی افزود: گازرسانی به روستای 'خورخوره' بخش امام سقز هم که به واسطه در دست اجرا بودن سد، معطل مانده بود از سرگرفته می شود.
رئیس شرکت گازرسانی سقز هم با بیان اینکه عملیات گازرسانی به این شهرستان از سال 79 آغاز شد، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 97 تعداد 65 روستای بالای 20 خانوار سقز نیز گازرسانی شود.
کمال رضایی با اشاره به میزان عملیات گازرسانی در شهرهای سقز و صاحب و 156 روستای این شهرستان افزود: یک هزار و 200 کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده است.
وی اضافه کرد: این شهرستان دارای 63 هزار و 200 مشترک گاز است که 10 هزار و 50 مشترک آن روستایی است.
شهرستان سقز دارای 274 روستای دارای سکنه است که جمعیت 221 روستای آن بالای 20 خانوار است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.