به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت گاز کردستان احمد فعله گری افزود: کشف این تعداد تخلف در بخش مشترکان خانگی و تجاری استان بوده است.
وی گفت: این تعداد بازرسی در راستای نظارت بر نحوه عملکرد توزیع گاز طبیعی در سطح استان، توسط 11 گروه عملیاتی انجام شد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: این اکیپ ها به صورت روزانه برنامه کاری خود را از نواحی گازرسانی استان دریافت کرده، سپس به بازرسی از واحدهای مسکونی و تجاری دارای انشعاب گاز طبیعی می پردازند.
به گفته فعله گری، بازدید از کنتور خانگی، تعرفه ها، انطباق تعداد واحدهای مسکونی با مشخصات ملک و عملکرد کنتور، دستکاری های احتمالی و یا خرابی کنتور، سرقت، نشتی و وضعیت ظاهری کنتور، صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: با گزارش هایی که از طریق این اکیپ ها به ادارات گاز اعلام می شود، ماموران واحد تعمیرات برای رفع مشکلات و خرابی ها اعزام می شوند.
فعله گری افزود: ماموران شرکت گاز بلافاصله بعد از گزارش مبنی بر خرابی یا قطع گاز و یا هرگونه مشکل مربوط به گاز طبیعی در اسرع وقت اقدام به رفع آن می کنند.
هم اکنون بیش از 456 هزار مشترک از خدمات شرکت گاز استان کردستان بهره مند هستند.
گفتنی است به نظر می رسد تنها استناد شرکت گاز برای قریب به اتفاق این تخلفات میزان کاهش مصرف مشترک به هر دلیلی است.
شرکت گاز هیچ دلایل و مدارک متقنی برای این تعداد از تخلف به مشترکین یا رسانه ها ارائه نمی دهد و هزینه ای اضافه را بر مشترکینی که هیچگونه مستندی از دستکاری کنتور توسط آنها به دست نیاورده است و تنها مصرف این مشترکین کمتر از دوره ها مشابه سال گذشته است، تحمیل می کند و برای توجیه کار خود آن را به دلیل خرابی کنتور می داند.
به نظر می رسد شرکت گاز این موارد را نیز به تعداد تخلفات اضافه می کند اما این شرکت می تواند با بهره گیری از جمع آوری اطلاعات دیگر به راحتی به حقایق لازم دست یابد که آیا این کاهش مصرف ناشی از خرابی و دستکاری کنتور است و یا به دلایل دیگری رخ داده است.
ایرنا چندی پیش یادداشتی در همین زمینه با عنوان 'نگاه همراه با تردید شرکت گاز به هر کاهش مصرفی' منتشر کرده است.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.