به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید حسین حسینی روز شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام الهی 15 خرداد 1342 در مسجد جامع سقز افزود: امام راحل با یاری خداوند و پشتوانه مردمی، زور و ستم را در ایران اسلامی ریشه کن کرد.
وی با بیان اینکه امام راحل از هیچکس واهمه نداشت، اضافه کرد: بزرگداشت یاد امام، یادآور تلاش مجاهدانه عالم وارسته ای است که برای رضای پروردگار و سرافرازی ملت و کشور تلاش کرد.
او با اشاره به سال ها تبعید و زندانی شدن حضرت امام در دوران پر برکت خدمت به انقلاب اظهار کرد: زبان از گفتن و بیان مجاهدت های ایشان قاصر است.
فرماندار سقز هم با یادآوری حوادث سال 1341 و حمله وحشیانه رژیم سلطنتی و طاغوت به شرکت کنندگان در مجلس بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق (ع) در مدرسه فیضیه قم گفت: مبارزات بی امان امام راحل، علیه رژیم استبدادی از آن سال ها آغاز شد.
علی اکبر ورمقانی ادامه داد: حرکت دهقانان کفن پوش ورامینی به تهران بعد از آن حرکت مذبوحانه رژیم و شهید شدن تعدادی از دهقانان، جرقه ای بود که باعث شد، پایه های رژیم ستم شاهی ترک بردارد.
وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که 'این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست'، اظهار کرد: نام امام با نام انقلاب ایران اسلامی و مردم عجین شده است.
ورمقانی با بیان اینکه تشییع جنازه حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بی سابقه ترین تشییع جنازه در تاریخ بود، گفت: امام در دل مردم جا داشت و جا دارد و ایشان و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب، به مردم اعتقاد و ارتباط عاطفی با آحاد مردم داشتند.
وی با اشاره به ارتباط مردم با رهبری در ایران اسلامی افزود: همدلی و اعتماد بین مردم، دولت و نظام، همواره رهگشا بوده است و جزو نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش مردم در تامین امنیت اشاره و اظهار کرد: انقلاب ایران اسلامی، در طول دوران پر افتخار خود، انقلابی مردمی بوده است.
ورمقانی در بخشی دیگر از سخنان خود حضور گسترده مردم در انتخابات را ستود و بیان کرد: این حضور گسترده، وظیفه مسئولان برای خدمت رسانی را بیشتر و سنگین تر کرده است.
وی همچنین تصریح کرد: دولت در برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 ، مامور به حضور مردم بود نه نتیجه.
سید روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 رحلت نمودند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.