معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با استناد به سخنان دکتر روحانی گفت: ما از دولت دوم روحانی انتظار داریم؛ دولت در کردستان، دولت همه مردم باشد اما مدیریت به عهده افرادی باشد که با اکثریت مردم همراهند.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در نشست تقدیر از اعضای کانون های مرکز هم اندیشی توسعه استان با اذعان به اینکه اعضای کانون های مرکز هم اندیشی توسعه استان، جمعی از نخبگان و صاحبنظران غیردولتی هستند، خاطرنشان کرد: برآیند جلسات هر کدام از این کانون‌ها نقشه راهی در حوزه های مختلف بوده که به مدیران دولتی کمک کرده تا نیازهای جامعه را بهتر و ملموس تر درک کنند. 

وی در این خصوص افزود: تصمیم گیری هایی که در بخش های دولتی در سطح استان گرفته می شود می تواند تحت نظر صاحبنظران غیردولتی استان، در راستای خواست مردم انجام گیرد.

فیروزی در ادامه این نشست به حماسه آفرینی مردم کردستان در روز 29 اردیبهشت و رای دوباره و قاطع مردم به برنامه های دکتر روحانی اشاره کرد و افزود: رای 73 درصدی کردستان، پشتوانه ای برای مطالبات قانونی و مشروع مردم این استان است.

وی مهمترین مطالبات کردستانی‌ها را نقش آفرینی در ایجاد ثروت ملی و امنیت کشور در حد ظرفیت‌های استان عنوان و خاطرنشان کرد: سهم خواهی از قدرت خواسته ای است که کردها همیشه آن را مطالبه کرده اند.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه می‌خواهیم کردستانی آبادتر و توسعه یافته تر داشته باشیم، ادامه داد: می خواهیم مرکز هم اندیشی توسعه استان با دسته بندی مطالبات مردم، اقدام وبرنامه  ای برای 4 ساله دوم دولت دکتر روحانی تدوین نماید.

فیروزی با یادآوری اینکه در 4 سال پیش رو باید برنامه ای مدنظر قرار گیرد که اکثریت مردم استان را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: اگرچه بسیاری از نخبگان استان بر سهم خواهی از قدرت تاکید دارند اما این افزایش سهم از قدرت نباید سایر مطالبات اصلی را تحت شعاع قرار دهد و این وظیفه مرکز هم اندیشی است که مطالبات را کارشناسی تر بررسی کند و تصویری از کردستان ترسیم کند که چگونگی مشارکت کردستان در ثروت آفرینی، عزت ملی و قدرت را تبیین کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.