کامبیز حسن زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: این همایش با حضور استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان و ایلام برگزار می شود.
وی برگزاری این همایش را نقطه عطفی در همکاری این پنج استان برای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد حساسیت در میان جوانان، به ویژه بانوان در زمینه محصولات آرایشی، بهداشتی غیراستاندارد است.
او به محورهای این همایش نیز اشاره و اظهار کرد: بررسی چالش ها و راهکارهای موجود در پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور، نقش مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور در اقتصاد مقاومتی، بررسی آثار زیان بار مصرف کالاهای قاچاق سلامت محور بر سلامت انسان از جمله محورهای این همایش است.
حسن زاده اضافه کرد: بیوتروریسم و قاچاق محصولات سلامت محور، تشریح فعالیت های صورت گرفته در استان های شرکت کننده در همایش در این حوزه، بررسی آثار برگزیده و تقدیر از صاحبان آثار و تقدیر از فعالان حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور از دیگر محورهای این همایش است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: دانش آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم می توانند از طریق مدارس و آموزش و پرورش و دانشجویان نیز از طریق معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها، آثار خود را با محوریت' آثار زیان بار مصرف کالاهای قاچاق سلامت محور' به این همایش ارسال کنند.
حسن زاده ادامه داد: آنان تا 30 خرداد سال جاری مهلت دارند در بخش های طراحی، نقاشی، فیلم کوتاه، انشانویسی، روزنامه دیواری و مقاله نویسی آثار خود را ارسال کنند.
وی در ادامه به بحث بازرسی از مراکز عرضه محصولات آرایشی، بهداشتی اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته، 889 مورد بازرسی در استان از این مراکز صورت گرفت و در مجموع، در بخش های مختلف غذایی و دارویی، یک میلیارد و 550 میلیون ریال، محصولات قاچاق جمع آوری شد.
حسن زاده با بیان اینکه در حوزه کولبری اجازه ورود هیچ نوع محصول آرایشی، بهداشتی وجود ندارد ادامه داد: کالاهای مکشوفه و توقیف شده سلامت محور در استان، معدوم می شود.
وی، فرهنگ سازی عدم استفاده از محصولات آرایشی، بهداشتی قاچاق را در جامعه و به ویژه بین بانوان ضروری دانست و گفت: سال گذشته، 13 هزار و 500 نفر به صورت چهره به چهره در مدارس دخترانه مورد آموزش قرار گرفتند.
حسن زاده، دلیل توجه بانوان به لوازم آرایشی، بهداشتی قاچاق را پایین بودن قیمت و ظاهر فریبنده آن عنوان کرد و افزود: تولیدات کشور در این حوزه ضعیف است؛ بنابراین باید اجساس نیاز و مسئولیت بیشتری برای تولید محصولات سلامت محور داخلی باکیفیت کنیم.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با اجازه ورود 84 قلم کالا دارد.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.