به گزارش خبرنگار ایرنا رضا میرزایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: در سال 96 نیز تاکنون، سه تُن محصولات آرایشی بهداشتی قاچاق به ارزش 650 میلیون ریال منهدم شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 2 محموله محصولات آرایشی، بهداشتی امحا شده است ادامه داد: در حوزه کالاهای سلامت محور، مبارزه دولت با قاچاق بسیار جدی است چرا که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد.
به گفته وی یکی از کارگروه های وزین و فعال در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور است.
رضایی با بیان اینکه امسال با حرکت آفندی بیشتری هم در مرز و هم در داخل کشور، گام برخواهیم برداشت اضافه کرد: تحت هر شرایطی اجازه ورود و توزیع لوازم آرایشی، بهداشتی قاچاق و غیراستاندارد را نخواهیم داد.
وی اولویت مبارزه با قاچاق کالا را در جدار مرز عنوان کرد و گفت: 90 درصد پرونده هایی که توسط مرزبانی توقیف شده به دلیل فرار قاچاقچیان، بدون صاحب بار ضبط شده است.
دبیر کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، با بیان اینکه کالاهای سلامت محور قاچاق و غیراستاندارد، سلامت فرد را به مخاطره می اندازد افزود: در صورت استفاده از این محصولات، هزینه درمانی و روحی قابل توجهی عاید مصرف کنندگان خواهد شد؛ بنابراین باید برای ممانعت از مصرف این کالاها در جامعه و به ویژه بین بانوان، فرهنگ سازی کرد.
میرزایی، جامعه هدف فرهنگ سازی در این حیطه را دانش آموزان و دانشجویان ذکر کرد و گفت: آگاه سازی خوبی نسبت به مضرات مصرف لوازم بهداشتی، آرایشی قاچاق و غیراستاندارد، در میان دانش آموزان و دانشجویان دختر، صورت گرفته است اما نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با اجازه ورود 84 قلم کالا دارد.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.