به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آیین افتتاح این دفتر با بیان اینکه رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان برای داشتن یک زندگی مطلوب در آینده است، بر ترویج فرهنگ استاندارد در میان آنان تاکید کرد.
رشید قربانی ایجاد دفتر ارتباط با استاندارد را کاری ارزشمند و فرهنگی در آموزش و پرورش دانست و گفت: یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، ساحت تربیت بدنی و زیستی است که اقدامات اداره استاندارد در راستای تحقق این ساحت بوده و آموزش و پرورش نیز از این حرکت فرهنگی استقبال می کند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان نیز در این آیین با اشاره به وجود زمینه های متعدد همکاری 2 سازمان، این دفتر را حلقه ارتباطی در راستای تبادل اطلاعات، انعکاس نیازها، انتظارات و هرگونه تعامل لازم در چارچوب اجرایی کردن تفاهم نامه مشترک همکاری 2دستگاه دانست.
منصور لهونیان با بیان اینکه یکی از اصلی ترین برنامه های ما، راه اندازی دفتر ارتباط با استاندارد است عنوان کرد: یکی از اهداف راه اندازی این دفاتر، تقویت و ترویج فرهنگ استاندارد در سطح جامعه است.
وی افزود: این دفاتر در بخش های زیادی از ادارات دولتی راه اندازی شده و قرار است که در بخش های خصوصی و حتی تولیدی ها در سطح استان کردستان در آینده نزدیک راه اندازی شود.
مدیرکل استاندارد کردستان یادآور شد: آموزش و پرورش با وجود گستردگی مخاطبان خود و ظرفیت های موجود می‌تواند در راستای نهادینه‌سازی استاندارد، با توجه به رسالت خطیر و ماهیت وجودی خود در بحث تبلیغ و اطلاع‌رسانی در جامعه مؤثر باشد.
وی از دانش آموزان به عنوان سفیران استاندارد نام برد که می توانند فرهنگ استاندارد را در میان خانواده ها و اقشار مختلف جامعه اشاعه داده و در مواقع لزوم با تذکرات خود اداره استاندارد را همراهی کنند.
لهونیان استاندارد سازی بوفه مدارس، شیر مدارس، موتور خانه و سیستم گرمایش و سرمایش و فضاهای آموزشی و ورزشی را چند نمونه مورد توجه در بحث استاندارد سازی برشمرد که باید به آن توجه شود.
در پایان تفاهم نامه همکاری توسط مدیران کل 2 دستگاه آموزش و پرورش و استاندارد امضاء شد.
دفتر ارتباط با استاندارد با هدف فرهنگ سازی و بسط و گسترش استاندارد از طریق دانش آموزان و فرهنگیان در میان آحاد جامعه، بین آموزش و پرورش و اداره کل استاندارد منعقد شده که آموزش و پرورش مجری اجرای برنامه فرهنگی استاندارد و ترویج آن است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.