معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حدود 30 کارگاه پنیرسازی غیر مجاز در کردستان وجود دارد که بیشتر در مراکز روستایی به چشم می‌آید.

به گزارش ایلنا، کامبیز حسن‌زاده در کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با حضور دستگاه های متولی در استانداری برگزار شد با بیان اینکه کارگاه های سنتی حاوی لبنیات در کردستان غیر بهداشتی و ناسالم است افزود: حدود 30 کارگاه پنیرسازی غیر مجاز در کردستان وجود دارد که بیشتر در شهرستان دیواندره و مراکز روستایی به چشم می آید که با برند های خاصی وارد بازار می شود.

وی تولیدات این کارگاه ها را فاقد مصرف دانست و گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده این مراکز فاقد شرایط لازم برای تولید هستند و محصولات آن کاملا آسیب زا ست.

حسن زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه اقتصاد این مناطق از طریق فروش محصولات لبنی تامین می شود به هنگام بازرسی و نظارت، دستگاه ها با مقاومت مردم مواجه می شوند و این نوع نگاه تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ارائه پیشنهاداتی در این زمینه پرداخت و عنوان کرد: دستگاه های ذی ربط بویژه سازمان صنعت معدن و تجارت در صدور مجوز برای فعالیت کارگاه ها باید محدودیت  اعمال کند تا شاهد نابسامانی در این زمینه نباشیم.

حسن زاده تمایل و استقبال به مصرف مکمل های ورزشی از سوی جوانان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: این مکمل ها که عمدتا به شکل قاچاق وارد بازار می شوند فاقد مجوز بهداشتی اند و چون وابسته به هیچ صنفی نیستند در برخود با این مهم با محدودیت مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در برخورد با مصرف مکمل های ورزشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به اقداماتی نظیر برگزاری کلاس های آموزشی برای متولیان باشگاه ها و توزیع بروشور در میان دانش آموزان و دانشجویان پرداخته است با این اوصاف چون کاری بین بخشی است می طلبد تمامی دستگاه ها همکاری لازم را بعمل آورند.

حسن زاده نظارت مستمر بر عطاری و عرضه گیاهان دارویی را اقدام دیگر این حوزه برشمرد و گفت: این مکان ها کانون اصلی فروش داروهای غیر مجاز هستند بنابراین باید از طریق صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی از پیامد استفاده از این داروها مردم را مطلع کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.