به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست شبکه دامپزشکی سقز از اجرای فاز اول واکسیناسیون تب برفکی دو گونه گاوی و گوسفندی از تاریخ 16 خرداد در این شهرستان خبر داد.
دکتر علی باباییان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فاز اول این طرح که به صورت رایگان است در سقز همزمان با سراسر کشور آغاز می شود و 25 روز کاری طول می کشد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، اظهار کرد: در این مرحله، واکسن های تولید داخل و واکسن وارداتی به نام 'برلیانت هند' استفاده می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سقز هم در جمع خبرنگاران از اتمام طرح توسعه زنبورداری در این شهرستان و آموزش تعداد 113 نفر از زنبورداران خبر داد.
محمد نافع علایی نیا با بیان اینکه در جریان این طرح، تعداد 226 کندوی قوی برای زنبورداران خریداری و تحویل آنان شد، اظهار امیدواری کرد: این اقدام ها در راستای تکمیل مهارت و مهارت افزایی زنبورداران موثر باشد.
وی با یادآوری اینکه اعتبار توسعه زنبورداری از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی و با مشارکت زنبورداران انجام شده است افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با استفاده از سرمایه شخصی و یا تسهیلات بانکی، زنبورداران حرفه خود را تا حد یک شغل موجه توسعه دهند.
او یادآور شد: شهرستان سقز با داشتن 51 هزار کندوی عسل، دارای استعداد بالایی در زمینه پرورش زنبور عسل است و رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.