مجید قیدارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از عرضه کنندگان مواد غذای توجه جدی به رعایت بهداشت و سلامت مواد غذایی ندارند و این موضوع در ماه مبارک رمضان بیشتر می شود.
او از تشکیل و فعالیت گروه سه نفره نظارت و بازرسی توسط آن شبکه در بیجار خبر داد و افزود: تفاوت شایان توجهی که امسال گروه بازرسی و نظارت نسبت به سال گذشته پیدا کرده است، داشتن تجهیزات مناسب آزمایشگاهی همراه اکیپ بازرسی است.
به گفته او در سال های گذشته برای آزمایش یک نمونه مواد غذایی مشکوک نمونه ای از مواد مورد نظر به سنندج ارسال و بعد از 10روز نتیجه معلوم می شد.
مدیر شبکه بهداشت محیط بیجار ادامه داد: گروه بازرسی امسال به تجهیزات آزمایشگاهی همراه ازجمله دما سنج، شور سنج، دماسنج لیزری، رطوبت سنج، تست روغن، تست PH، تست بار سطحی و تست مواد آلاینده مجهز شده اند و در نتیجه موارد مشکوک را در همان محل مورد بازرسی، آزمایش و نتیجه را اعلام می کنند.
قیدارپور در خصوص فعالیت برخی خانوارها و افراد دوره گرد، نانوایی ها و گرده پزی ها در زمینه پخت نان چای، نان روغنی(برساق)، مواد خوراکی مخصوص این ماه هشدار داد و گفت: مردم توجه کنند، تخلفات دست فروشی ها، دوره گردها، فعالیت برخی منازل در این زمینه قابل نظارت و در صورت تخلف قابل رسیدگی نیست.
او تاکید کرد: بسیاری از این نوع مواد غذایی که توسط افراد دوره گرد و سوپر مارکت ها عرضه می شود از میزان و مقدار صحیح استفاده از تخم مرغ، شکر، روغن تازه، جوهر لیمو، جوهر قند و مواد افزودنی دیگر اطلاعی ندارند و ممکن است زیاده روی و یا کم کاری داشته باشند که درهر صورت برای انسان مضر است.
وی از وجود ناظر در قنادی های مجاز در سطح شهر بیجار خبر داد و خاطرنشان کرد: این ناظران بهداشتی اطلاعات مناسب از میزان مقدار استاندار مواد اولیه مورد نیاز زولبیا، بامیه و دیگر شیرینی جات در اختیار دارند و بطور مستمر مواد مورد استفاده مردم تحت آزمایش قرار می گیرد.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
*برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.