محسن ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی در طرح مشترکین باز فروش و اعتراضات اهالی روستاها درخصوص پرداخت هزینه برق مشترک، یکی از برنامه های اولویت دار سال 96 رفع مشکل بازفروش است که شامل مشترکین 76 روستا می شود.
وی با اشاره به اینکه پرداخت نشدن هزینه انرژی برق مصرفی توسط یک مشترک باز فروش، موجب اعتراض و قطع جریان برق دیگر مشترکین دیگر خواهد شد، گفت: تا کنون هشت هزار و 400 مشترک به تک خوانی تبدیل وضعیت یافته است و درنظر است تا پایان سال 97 تعداد 6هزار و 200مشترک دیگر تک خوان شوند.
طرح بازفروش به طرحی گفته می شود که در آن برق توسط مشترک (مشترکین) به اشخاص ثالث، در محدوده انشعاب واگذار شده، فروخته می شود. مشترک بدون کسب مجوز از شرکت توزیع برق حق بازفروش نیروی برق را ندارد.
مدیر شبکه توزیع برق شهرستان بیجار خبر داد: درحال حاضر بیش از 39 هزار مشترک برق وجود دارد که سالانه بیش از 109 میلیون کیلوات ساعت انرژی برق مصرف می کنند.
وی با بیان اینکه در سال 95 رشدی حدود سه و 45 درصدی مصرف انرژی برق در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و تولیدی مشاهده می شود خاطرنشان کرد: مدیریت خانوارها برای مصرف در غیر ساعت پیک، موجب کاهش یک و 48 درصدی مصرف در بخش خانگی در سال 95 نسبت به سال 94 شده است.
ابراهیمی با تشکر از مدیریت خوب خانوارها خاطرنشان کرد: شروع فصل گرما و افزایش مصرف انرژی برق در پیش است، بهتر است در مصرف برق صرفه جویی بیشتری مورد نظر خانوارها قرار گیرد.
او تاکید کرد: با مدیریت درست و پرهیز از کار با وسایلی همچون اتو، جارو برقی، توستر، ماشین لباس شوئی و اقلام پر مصرف در ساعات پیک که از ساعت 20 الی 23 شب می باشد، استفاده از آنها را به ساعت 24 تا هشت صبح موکول کنید که موجب کاهش مجدد میزان مصرف در بخش خانگی خواهد شد.
**کسب رتبه اول استان
ابراهیمی گفت: رعایت تمامی شاخص های مورد نظر وزارت نیرو توسط این مدیریت موجب شد، شبکه توزیع برق این شهرستان در استان کردستان در سال 95 رتبه اول را بدست آورد.
او عنوان کرد: از کل مصرف انرژی برق، حدود 45 درصد در بخش خانواگی، 28 درصد در بخش کشاورزی و حدود 18درصد در سایر بخش ها مصرف می شود.
به گفته ابراهیمی میانگین فروش هرکیلوات مصرف برق خانگی 679ریال و کمترین آن در بخش کشاورزی 347 ریال است.
وی از قرائت بیش از 96 درصد کنتور مشترکین و توزیع قبض مربوطه خبرداد و گفت: تلاش می شود این میزان به 100درصد برسد که همکاری خانواده های مهاجر از روستا به شهر و از شهرهای کوچک به کلان شهرها و مناطق دیگر در این زمینه بسیار ضروری است.
او از وجود 36 هزار میلیارد ریال بدهی معوقه در بخش دولتی، نظامی و خصوصی خبرداد و گفت: 65درصد این میزان بدهی به اداره آبفای شهری، روستایی و شهرداری مربوط می شود.
وی از اجرای طرح تعویض هفت کیلومتر سیم هوایی برق به کابل های هوایی خود نگهدار تا کنون خبرداد و گفت: ایجاد حدود 11 کلیومتر کابل هوایی برای سال 96 در دست اقدام قرار دارد.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 89 هزار در قالب پنج شهر و حدود 220 روستای دارای سکنه در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.