به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز سه شنبه در دومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم شعار تولید و اشتغال به عنوان بزرگترین معروفات در جامعه تحقق یابد و در پایان سال عملکرد کمی خود را نشان داده و آثار آن به صورت ملموس مشاهده شود.
وی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع یکی دیگر از بزرگترین معروفات جامعه است که باید در تمامی دستگاههای اجرایی و نهادهای دولتی به عنوان یک اصل و یک ضرورت اجرایی شود.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم هستند، بنابراین تکریم و احترام گذاشتن به ارباب رجوع باید در بین مسئولان و کارکنان نظام نهادینه شود.
وی گفت: امسال باید تلاش کنیم برنامه های فرهنگی در راستای نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به بهترین شیوه ممکن برگزار شوند.

** ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک ضرورت است
امام جمعه سروآباد نیز امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی بیان کرد و گفت: ادای این فریضه مهم الهی در جامعه یک ضرورت است.
ماموستا سیداحمد سجادی ادامه داد: ریشه بسیاری از منکرات و مشکلات جامعه به دلیل عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین ادای کامل این فریضه الهی می تواند جامعه را از گزند بسیاری از مشکلات نجات دهد.
وی اضافه کرد: عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت همگانی باشد یعنی مرد و زن، پیر و جوان، کودک و جوان نباید در اجرای آن سهل انگاری و کوتاهی داشته باشند.
امام جمعه سروآباد افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول مهم دین است و کسانی که این اصل را قبول نداشته باشند و آن را در جامعه انجام ندهند، در حقیقت اصول دین اسلام را قبول ندارند و ایمان آنها کامل نیست.
وی به آیات قرآنی اشاره کرد و گفت: طبق فرموده خداوند متعال در آیات قرآن کریم کسانی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر می کنند، این افراد از رستگاران دنیا و جهان آخرت هستند.

** خدمات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تشریح شود
فرمانده سپاه شهرستان سروآباد هم اظهار کرد: خدمات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ارزشمند و ستودنی است، بنابراین این خدمات باید در جامعه تشریح شود.
سرهنگ جعفر غفاریان ادامه داد: وجود جامعه ای سالم، با امنیت و به دور از هرگونه حاشیه در نتیجه ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و این همان خدماتی بوده که توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر حاصل شده است.
وی بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات و دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع توسط مسئولان و کارکنان دولت باید به عنوان یک اصل و یک معروف بسیار مهم بیشتر رعایت شود.
وی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام، مردم داری و توجه به مردم است، بنابراین تکریم مردم یکی از بزرگترین معروفات کنونی جامعه و به عنوان اصل نظام باید مورد توجه مسئولان نظام و دولت باشد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.