به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین پدر و مادر طاها کریمی به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت طاها کریمی چهار اصله نهال درخت بلوط را به انجمن حامی محیط زیست بانه 'پاژین' اهدا کردند و این انجمن قرار است با برگزاری مراسم خاص این نهال ها را در مکانی مشخص بکارند.
در این آیین دوستان و نزدیکان این هنرمند فیلم ساز به صفات بازر و تلاش وی برای به نمایش گذاشتن جلوه های زیبای صلح دوستی مردم کردستان، اشاره کردند و یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.
طاها کریمی با فیلم سینمایی ' کوهستان قندیل' با بازی قطب الدین صادقی و موسیقی فردین خلعتبری توانست در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ' اورنس' اسپانیا جایزه بهترین فلیمنامه را کسب کند.
مرز زندگی، زریان، رقص مرواریدها، کوهستان قندیل، کوهستان سفید، مزدور سفید و هزار یک سیب از جمله آثار شاخص این فیلم ساز کرد است که بعد از مرگش در جشنواره های داخلی و خارجی جوایزه ویژه ای را کسب کردند.
طاها کریمی فلیم ساز بانه ای در سال 54 در شهر بوئین به دنیا آمد و در هشتم خرداد سال 92 در شهر سلیمانیه عراق بر اثر سانحه ناگوار تصادف جان خود را از دست داد.
طاها، امید و هاوری کریمی سه برادر فیلم ساز بانه ای در سه سال متوالی به دلایل مختلف دار فانی را وداع گفتند و در آرامستان سلیمان بگ بانه در قطعه هنرمندان این آرامستان در کنار هم به خواب ابدی فرو رفتند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/1904
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.