به گزارش خبرنگار ایرنا رشید قربانی روز سه شنبه در نشست مشترک شورای حجاب و عفاف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سنندج افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حجاب و عفاف از فرایض الهی به شمار می روند و عمل به این فرایض یک تکلیف و وظیفه شرعی است.
وی با اشاره به نقش الگویی آموزش و پرورش اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت بر اساس فلسفه حاکم بر جامعه اسلامی و الزمات دینی و فرهنگی به این مهم توجه کرده و نهادینه سازی آن را در دستور کار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تبیین جایگاه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام پرداخت و خواستار رعایت اعتدال و عدم افراط و تفریط در عمل به برنامه ها شد.
وی محرم سازی واحدهای اداری و آموزشی را یکی از برنامه های شورای حجاب و عفاف استان عنوان کرد و افزود: این موضوع باید در بکار گیری و سازماندهی معلمان درکلاس های درس و مدارس دخترانه نیز مورد توجه قرار گیرد.
قربانی با اشاره به نقش الگویی فرهنگیان در اجرای برنامه های حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر، فعال سازی شوراهای امر به معروف در بین دانش آموزان و فرهنگیان و اجرای برنامه های فرهنگی و استفاده از توانمندی دانش آموزان را از اولویت های پیش بینی شده عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه های استان در اجرای حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در 2 بخش دانش آموزان و فرهنگیان پیگیری می شود افزود: تربیت اجتماعی دانش آموزان با نهادینه سازی و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر شکل می گیرد .
حجت الله نریمانی با اشاره به نقش و اهمیت همکاری اولیای دانش آموزان و خانواده ها در اجرای برنامه های حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از مکانیسم تشویق را در نهادینه سازی برنامه ها در بین دانش آموزان مهم دانست.
وی در بخش فرهنگیان نیز فرهنگ سازی و اقدامات اقناعی را ضروری دانست و با تاکید بر احیای نقش تربیتی کارکنان مدارس گفت: با مشارکت تمامی معلمان در اجرای برنامه های پرورشی و فرهنگی می توان به اهداف دست یافت و این موضوع باید در نشست های شورای معلمان تشریح شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه اجرای فعالیت های مربوط به حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر باید در طول سال پیگیری شود و نباید مناسبتی باشد افزود: با احساس مسئولیت همگانی و مشارکت تمامی عوامل اجرایی مدارس قطعا این موضوع در سطح مدارس نهادینه می شود.
هم اکنون 275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.