مدیر کل کمیته‌امداد استان کردستان گفت: هزینه کرد زکات برای اشتغال و تامین مسکن محرومان دو مورد از برنامه‌های اساسی این نهاد است.

به گزارش ایلنا، محمد رسول شیخی‌زاده با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مکتب اسلام مقابل همه مکاتب مختلف دنیا توجه به مسائل اخروی علاوه بر مسائل دنیوی است، عنوان کرد: زکات به عنوان یکی از مسائلی است که از نگاه اسلامی، اقتصادی، اجتماعی و اخروی به آن اهمیت داده شده است.

وی افزود: همه ما به عنوان مسلمان وظیفه ترویج سنت‌های حسنه‌الهی را بر عهده داریم و خداوند و دین اسلام همواره ما را بر این موضوع سفارش کرده‌اند برای ترویج این فرهنگ میان لایه‌های مختلف اجتماعی تلاش کنیم.

شیخی‌زاده با بیان اینکه آمار بالای جامعه مورد حمایت افتخار نیست، گفت: تلاش ما بر این است تا از طریق توانمدسازی، تعداد افراد تحت حمایت این نهاد کاهش پیدا کند و این امر کنار حمایت‌های کمیته امداد نیازمند حمایت خیران و مردم خیرخواه است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اظهار کرد: دو مورد از برنامه‌های اساسی این نهاد که با هدف توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود ایجاد اشتغال و تامین مسکن مناسب برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت است که یکی از سرفصل‌ها و ظرفیت‌هایی که در این جهت به کارگیری و هزینه می‌شود از محل پرداخت زکات جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه از یک‌هزار و ۷۰۰ روستای  استان  ۷۷۰ روستا در زمینه پرداخت زکات همکاری و مشارکت دارند، عنوان کرد: زکات جمع آوری شده در هر شهرستان و روستا در همان محل و با همکاری و نظارت خود خیران و معتمدان محل صرف رفع نیازمندی های مختلف آن منطقه می شود.

در ادامه جلسه انور خالدیان، مدیر کمیته امداد شهرستان دهگلان با بیان اینکه  ۴۳۳ میلیون تومان زکات در سال گذشته از خیران شهرستان جمع آوری شد، عنوان کرد:  ۲۲۵ میلیون تومان از این زکات مربوط به ۱۰۰ تن گندم و مابقی مربوط به زکات فطریه و مال التجاره بوده است.

وی افزود: ۲۱۶ میلیون تومان از زکات جمع آوری شده بین ۳۴۹ نفر از نیازمندان شهرستان توزیع شد و ۲۱۶ میلیون تومان نیز صرف احداث و ساخت ۱۴ پروژه عام المنفعه شد.

در پایان جلسه یک واحد مسکن مددجویی که از محل زکات جمع آوری شده خیران احداث شده افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.