رئیس حوزه هنری کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارمین همایش سراسری 'تئاترمردمی خرداد' همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد در تهران و استان های کردستان، لرستان، مازندران، خوزستان، گیلان، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد،همدان، ایلام، کرمانشاه و هرمزگان برگزار می شود.
امین مرادی اظهار کرد: این همایش به منظور به تصویر در آوردن زندگی و سیره حضرت امام خمینی(ره) و سایر شخصیت‌های برجسته‌ تاریخ انقلاب اسلامی، نقش مبارزات حضرت امام خمینی(ره) در افشاء و سقوط رژیم طاغوت و نقش قیام 15 خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش زنان در قیام 15 خرداد و پیروزی انقلاب برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این دوره از همایش هیات انتخاب پس از بررسی و ارزشیابی آثار شرکت کنندگان، 20 اثر را واجد شرایط حضور در این رویداد معرفی کرد که نمایش 'تسخیر' به نویسندگی و کارگردانی سیدفریدون احمدی از هنرمندان حوزه هنری استان به بخش نهایی همایش که به صورت غیر رقابتی برگزارمی شود راه پیدا کرد.
رئیس حوزه هنری کردستان افزود: براساس موافقت دبیرخانه همایش، نمایش تسخیر در روزهای 11 و 12 خرداد جاری ساعت 19 به ترتیب در محل پارک کودک و پارک ملت سنندج به اجرای عمومی گذاشته می شود .
وی با دعوت از علاقه مندان هنرهای نمایشی جهت دیدن این نمایش میدانی گفت: مراسم اختتامیه‌ جشنواره سراسری 'تئاتر مردمی خرداد'، 17خردادماه سال جاری با تقدیر از گروه‌های شرکت کننده در تهران برگزار می شود.
چهارمین همایش سراسری ' تئاتر مردمی خرداد' به صورت همزمان از 13 تا 16 خرداد در تهران و 11 استان کشور از جمله کردستان برگزار می شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.