به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرسول شیخی زاده روز دوشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان دهگلان افزود: یکی از سرفصل ها و ظرفیت هایی که در زمینه ایجاد اشتغال و تامین مسکن محرومان از آن بهره برده می شود، محل پرداخت زکات جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه از هزار و 700 روستای کردستان، 770 روستا در زمینه پرداخت زکات همکاری و مشارکت دارند، اظهار کرد: زکات جمع آوری شده در هر شهرستان و روستا در همان محل و با همکاری و نظارت خود خیران و معتمدان محل صرف رفع نیازمندی های مختلف آن منطقه می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه آمار بالای جامعه مورد حمایت افتخار نیست، گفت: تلاش ما بر این است تا از طریق توانمدسازی، تعداد افراد تحت حمایت این نهاد کاهش پیدا کند و این امر در کنار حمایت های کمیته امداد نیازمند حمایت خیران و مردم خیرخواه است.
وی افزود: همه ما به عنوان مسلمان وظیفه ترویج سنت های حسنه الهی را بر عهده داریم و خداوند و دین اسلام همواره ما را بر این موضوع سفارش کرده اند که در جهت ترویج این فرهنگ در میان لایه های مختلف اجتماعی تلاش کنیم.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دهگلان با بیان اینکه سال گذشته چهار میلیارد و 330 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد، افزود: 2 میلیارد و 250 میلیون ریال از این زکات مربوط به 100 تن گندم و مابقی مربوط به زکات فطریه و مال التجاره بوده است.
انور خالدیان اظهار کرد: 2 میلیارد و 160 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در میان 349 نفر از نیازمندان شهرستان توزیع و 2 میلیارد و 160 میلیون ریال نیز صرف احداث و ساخت 14 پروژه عام المنفعه شد.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.