به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر عامل این کشتارگاه شامگاه یکشنبه در آئین آغاز به کار آن گفت: این واحد سال 90 راه اندازی شده بود که به دلایلی به مدت چند سال تعطیل شد.
آزاد عطایی افزود: این کشتارگاه به قیمت 20 میلیارد ریال از مالکان قبلی خریداری و برای بازسازی، تعمیر و تجهیز آن 30 میلیارد ریال هم هزینه شد.
وی اضافه کرد: با آغاز به کار دوباره این کشتارگاه 65 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.
او با بیان اینکه برای راه اندازی دوباره این واحد از تسهیلات بانکی استفاده نشده است، عنوان کرد: برای تجهیز و سرمایه در گردش نیاز به 40 میلیارد ریال تسهیلات است.
دکتر مجتبی ورمقانی، مدیر کل دامپزشکی استان کردستان هم از راه اندازی این واحد اظهار خوشحالی و اعلام کرد: که در آینده نزدیک بتوان از ظرفیت آن برای صادرات گوشت مرغ به استان ها و کشورهای همسایه استفاده شود.
علی اکبر ورمقانی، فرماندار سقز هم آغاز به کار دوباره این واحد را نمونه ای از جهاد اقتصادی و اقدام و عمل سرمایه گذاران برای تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و از سرمایه گذاران کشتارگاه تشکر و اظهار کرد: باید هدف گذاری اصلی این واحد صنعتی، صادرات گوشت مرغ به کشور همسایه عراق باشد.
مدیر جهاد کشاورزی سقز هم با بیان اینکه 109 واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: در هر دوره 2 میلیون و 400 هزار قطعه مرغ و سالانه 16 هزار و 200 تُن گوشت مرغ تولید می شود.
محمد نافع علایی، افزود: مرغداری در سقز، صنعتی پویایی است به طوری که 2 هزار نفر به طور غیر مستقیم و 680 نفر به صورت مستقیم از طریق آن مشغول به کار هستند.
این کشتارگاه در 25 کیلومتری سقز و مسیر سنندج نزدیک روستای سنته واقع شده است. سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.