فرزارد سردار زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ایام ماه مبارک رمضان از اول خرداد تا پنجم سال جاری در کردستان برگزار می شود و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این طرح برای جلوگیری از تخلفات و رعایت حقوق مصرف کنندگان از تمام ظرفیت همکاران خود استفاده می کند.
وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه اقلام پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، شیرینی های پرمصرف و مرسوم این طرح همزمان در سراسر استان برگزار می شود اظهار کرد: اهداف این طرح را تامین و توزیع به موقع کالاهای پرتقاضای ماه رمضان با هدف تسهیل و تسریع در تامین و دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب است.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: همچنین شهروندان برای ارایه گزارش تخلفات واحدهای صنفی می توانند با شماره 124 ناظران و بازرسان را در سرتاسر استان مطلع کنند.
سردار زاده گفت: علاوه بر حضور بازرسان در سطح بازار، گروه هایی در هر شهرستان های متشکل از زیرمجموعه های دانشگاه علوم پزشکی (معاونت غذا و دارو)، جهادکشاورزی، دامپزشکی و صنعت، معدن و تجارت تشکیل یافته تا به صورت تخصصی تر برخی بازرسی ها صورت بگیرد.

** بیش از 18 هزار و 792 مورد بازرسی در کردستان انجام شده است
به گفته رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان، صنعت، معدن و تجارت کردستان، از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع 18 هزار و 792 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان صورت گرفته است.
سردارزاده با اشاره به اینکه در این بازرسی ها 558 مورد تخلف کشف شده است در این رابطه 526 فقره پرونده برای واحد های متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.
وی افزود: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت است.
در سال گذشته حدود 110 هزار و 244 مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد سه هزار و 569 پرونده تشکیل شده و به ارزش 32 میلیارد و 262 میلیون و 790 هزار ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.