به گزارش خبرنگار ایرنا، بازنشستگان نیروهای مسلح با برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در پارک مولوی کُرد سقز، سوم خرداد ماه را گرامی داشتند.
در این همایش که 400 نفر حضور داشتند، شرکت کنندگان حدود 2 کیلومتر مسیر داخل پارک و حاشیه آن را پیمودند و در پایان از سوی کانون بازنشستگی نیروهای مسلح استان کردستان، به قید قرعه به تعدادی از خانواده ها هدایایی داده شد.
همچنین رژه خودروهای نیروی انتظامی در داخل شهر و صبحگاه مشترک نیروهای ارتش مستقر در پادگان تیپ 228 سر لشکر شهید ابراهیم ثابت سقز با حضور معاون سیاسی فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد.
برگزاری مراسم عمومی در گلزار شهدا، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در روز پنجشنبه چهارم خردادماه و همایش خودروهای کلاسیک روز جمعه پنجم خردادماه با حضور شهرهای استان کردستان در پارک مولوی کُرد از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در گرامیداشت سوم خرداد ماه در سقز خواهد بود.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در روز سوم خرداد سال 1396 صورت گرفت.
این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی انجام گرفت.
فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.
این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده ‌است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.