به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله محمد حسینی شاهرودی در نشست صمیمی با رییس و اعضای نهاد مجلس العلمای استان سولاویسی جنوبی اندونزی افزد: در ایران یک فضای برادری و وحدت بین مسلمان ها حاکم بوده و همه امکانات برای تحصیل و زندگی روحانیون اهل سنت و تشیع یکسان است و هیچ تفاوتی در ارائه خدمات به طلاب خواهر و برادر اهل سنت با تشیع وجود ندارد.
وی ادامه داد: 80 درصد استان کردستان اهل سنت هستند و در سفر مقام معظم رهبری به این استان بودجه ای برای کمک به کردستان تصویب شد که تاکنون مبلغی چهار برابر بودجه تصویبی در آن سفر به استان پرداخت شده است.
به گفته وی، امام خمینی(ره) بعد از انقلاب ایران، نام این نهضت را انقلاب اسلامی نهادند تا همه بدانند انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه مسلمانان است و یک انقلاب شیعی نیست.
وی ادامه داد: قرآن کریم نیز بر لزوم حفظ وحدت مسلمین، تاکید فراوان دارد ما مسلمانها همه یک امت واحده هستیم و ایران اسلامی به همه مسلمانان از هر مذهب و نژادی به یک دید نگاه می کند و اکثریت یا اقلیت برای ما معنا ندارد.
وی افزود: تعامل و ارتباط مسلمانان با یکدیگر از اهمیت فراوانی داشته و توانستم در این سفر با علما و اندیشمندان اندونزی دیدار کنیم و از بابت این دیدارها بسیار خرسندیم.
به گفته وی صله رحم در اسلام سنتی بسیار نیکو و پسندیده است و در اسلام صله رحم و بازدید مسلمانها از یکدیگر بسیار ارزشمند و دارای اجر معنوی فراوان است و دلیل این است که با این رفت و آمدها انس و الفت مسلمانان بیشتر می شود.
نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه دیدارها و تعاملات مسلمانان با یکدیگر سبب الفت و نزدیکی قلوب بیشتر مسلمانان می شود و موجب واهمه دشمنان می شود افزود: دوری مسلمانان از یکدیگر حربه استعمارگران بوده و در گدشته باعث شده بود مسلمانان ذهنیت هایی از یکدیگر پیدا کنند که در این تعامل ها و دیدارها می بینیم که بین مسلمانان برادری، اخوت، انس و الفت حاکم است.
نماینده ولی فقیه در کردستان به همراه هیات علمی، دینی و تقریبی کشورمان متشکل از حجت الاسلام محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی سابق ایران در اندونزی برای دیدار با مقامات دینی، دانشگاهی و علمای اهل سنت اندونزی به این کشور سفر کرده است.
سمینار بین المللی دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی (رض) روز دوشنبه یکم خرداد در دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح کشور اندونزی برگزار شد.
نسب امام شافعی با بنی هاشم و بنی امیه در عبدمناف به هم می‌رسد و وی از فرزندان مطلب بن عبدمناف است در واقع عبدمناف جد نهم او محسوب می‌شود.
اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست و 86 درصد از مردم اندونزی مسلمان هستند.
اندیشه های کلامی، بررسی سیر تحول در حیات سیاسی اجتماعی، آثار علمی و ادبی امام شافعی (رض) و نقش ایشان در مبارزه با افراطی گری مذهبی و مساله تکفیر از عمده اهداف برگزاری پیش کنگره عظیم امام شافعی است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده** انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.