امین مرادی روز چهارشنبه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی تحلیلگران نظامی جهان این عملیات را یکی از بزرگترین و پیچیده ترین عملیات های تاریخ دانسته اند که بدون نیروی ماورایی امکان پذیر نبوده و بر همین اساس امام(ره) فرمودند: 'خرمشهر را خدا آزاد کرد'.
وی با اشاره به ضرورت گرد آوری خاطرات این دوران گفت: از میان صدها هزار روایت از این ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی ها، خاطرات آزادگان سرافراز ایران اسلامی دارای ویژگی های بسیار بالایی است و هنوز بسیاری از مردم ما از آن آگاهی ندارند که باید با پردازش درست در راستای تبیین و معرفی این جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی گام‌های اساسی برداشته شود.
رئیس حوزه هنری کردستان اظهار کرد: در راستای نشر حماسه های بی بدیل آن دوران و حماسه های خلق شده، همسو با تلاش در جهت ثبت و ضبط خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس، گردآوری و ثبت خاطرات آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی در دستور کارحوزه هنری استان قرارگرفته است.
وی افزود: در این راستا و به عنوان نخستین اثر، خاطرات هفت سال و نیم دوران اسارت آزاده بیجاری محمد تقی کریمی در کتابی با عنوان ' محبت پنهان' تهیه شده است.
مرادی گفت: این کتاب به منظور ثبت در گنجینه پر افتخار همراهی مردم کردستان در دوران پر افتخار نظام اسلامی و به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهردر سطح استان توزیع شده است.
کتاب محبت پنهان تولید واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان توسط اتنشارات پرهیب اردیبهشت ماه 96 چاپ شده و هم اکنون در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
35 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان، در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخمیان بعثی آزاد شد.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.