به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی که هم اکنون به همراه هیات علمی، دینی و تقریبی کشورمان برای برگزاری سمینار بین المللی دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی (رض) به کشور اندونزی سفر کرده است؛ در دیدار با سیدالسقاف رئیس طریقت خلوتیه اندونزی افزود: این سمینارها و نشست ها برای معرفی شخصیت امام شافعی(رض) و آشنایی پیروان مذاهب اسلامی با تفکرات معتدل ایشان برگزار شده است.
به گفته وی، در گذشته جدال های فراوانی از سوی استعمارگران برای تسلط بر کشورهای اسلامی انجام شده است و این قدرت ها به‌ دست گرفتن حق انحصاری تجارت در کشورهای مسلمان، همیشه در این منطقه با یک‌دیگر رقابت و جدال داشتند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های اتحاد و همگرایی در جهان اسلام، این امت می تواند با اتحاد و انسجام از حقوق مسلمانان و ملت‌های دیگر دفاع کند و در برابر متجاوزین ایستادگی کند.
وی با اشاره به فرهنگ و تمدن کشور اندونزی گفت: روش‌های نقش‌ پردازی کلاقه‌ای که از روش‌های بسیار قدیمی اندونزیایی است ابزار خوبی برای نشان دادن فرهنگ و قدمت این کشور اسلامی است.

** ارتباط علمی بین ایران اندونزی باعث همگرایی بیشتر 2 کشور می شود
نماینده ولی فقیه در کرستان همچنین در آیین دیدار با پرفسور نجم الدین رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه حسن الدین اندونزی نیز گفت: اگر ارتباطات علمی، دانشگاهی و تبادل دانشجو بین دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و دانشگاه حسن الدین اندونزی انجام شود زمینه برای ارتباطات وسیعتر بین 2 کشور فراهم می شود.
آیت الله شاهرودی افزود: با ورود اسلام به اندونزی، این کشور به پیشرفت خود ادامه داده است و هم اکنون پذیرای دانشجویانی از دیگر کشورهای اسلامی است.
به گفته وی، این دیدارها و نشست ها زمینه های وحدت و همگرایی مسلمانان را فراهم می آورد که نتیجه این همسویی و وحدت مسلمانان باعث عقبگرد دنیای استعمار می شود.
وی با اشاره به اینکه با اعزام دوره ای اساتید از ایران به اندونزی کرسی اسلام شناسی توسط دانشگاه مذاهب اسلامی ایران ایجاد و راه اندازی می شود افزود: از اساتید دانشگاه و شخصیت های علمی، فرهنگی و تقریبی اندونزی دعوت می شود تا با سفر به ایران با دستاوردهای علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در کردستان به همراه هیات علمی، دینی و تقریبی کشورمان متشکل از حجت الاسلام محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی سابق ایران دراندونزی برای دیدار با مقامات دینی، دانشگاهی و علمای اهل سنت اندونزی به این کشور سفر کرده است.
سمینار بین المللی دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی (رض) روز گذشته /دوشنبه یکم خرداد/ در دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح کشور اندونزی برگزار شد.
نسب امام شافعی با بنی هاشم و بنی امیه در عبدمناف به هم می‌رسد و وی از فرزندان مطلب بن عبدمناف است در واقع عبدمناف جد نهم او محسوب می‌شود.
اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست و 86 درصد از مردم اندونزی مسلمان هستند.
اندیشه های کلامی، بررسی سیر تحول در حیات سیاسی اجتماعی، آثار علمی و ادبی امام شافعی (رض) و نقش ایشان در مبارزه با افراطی گری مذهبی و مساله تکفیر از عمده اهداف برگزاری پیش کنگره عظیم امام شافعی است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.