به گزارش ایرنا عبدالمجید نگارش نژاد روز سه شنبه در نشست ائمه جمعه و جماعت با محوریت مقابله با قاچاق کالا و ارز در جمع علما و روحانیون استان در کتابخانه امام خامنه ای سنندج، تغییر رفتار مردم را نیازمند تغییر فکری، فرهنگی و تغییر در باورهای مردم دانست و افزود: اگر بخواهیم در دراز مدت در مردم تغییر ایجاد کنیم باید ابتدا تفکرات و باورهای مردم را تغییر دهیم.
وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق یکی از معضلات و مشکلات امروز جامعه است گفت: بهره گیری از ابزار فرهنگی تغییر، رویکرد دشمنان برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی از ترفندهای مختلفی مانند کودتا، جنگ تحمیلی و تحریم برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کردند، اما باوجود بکارگیری این ترفندها اقشار مختلف جامعه در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کردند و مانع دستیابی اهداف آنها شدند.
وی با بیان اینکه مسئله قاچاق کالا و ارز، هم یک مقوله فرهنگی است و هم ساختاری اقتصادی دارد افزود: در همین راستا دشمنان به این نتیجه رسیدند قاچاق کالا و ارز بهترین راهکار مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.
وی هجمه فرهنگی دشمنان نظام را یک هجمه سنگین برشمرد و گفت: امروز تمام کفر با ابزار و رویکرد فرهنگی به جنگ اسلام آمده اند.
نگارش نژاد اظهار کرد: مطالعات دانشگاهی نشان می دهد رابطه معناداری میان بیکاری و فساد و ناهنجاری های اجتماعی وجود دارد و در همین راستا دولت موظف است بسترهای اشتغالزایی جوانان بویژه در مناطق مرزی را ایجاد کند.
وی تعطیلی کارخانجات تولیدی، ضربه زدن به اقتصاد داخلی و رشد و رونق اقتصادی کشور های بیگانه را از تاثیرات زیانبار پدیده قاچاق عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه نظام شاهنشاهی ایران با آغاز حرکت فرهنگی و ایجاد گفتمان فرهنگی و تغییر باور و رفتار مردم سقوط کرد گفت: در جنگ تحمیلی ایران نیز مردم با اعتقاد و باور به دشمن مشترک و دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی در جنگ حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه امروز بیوتروریسم از طریق قاچاق بیداد می کند گفت: مقابله فرهنگی بهترین راهکار مقابله با قاچاق است.
وی ادامه داد: حرکت فرهنگی، گفتمان فرهنگی و نیز مشارکت آحاد جامعه سرآغاز هر گونه تغییر و تحول در جامعه است.
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اضافه کرد: قاچاق مشروبات الکلی و ورود آن به داخل کشور با هدف تضعیف ارزش های دینی، سست کردن بنیان خانواده و به انحراف کشیدن جوانان به صورت رایگان توزیع می شود.
نگارش نژاد با اشاره به اعلام سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 95 درصد کالاهای سلامت محور قاچاق غیر استاندارد و تاریخ گذشته است.
وی با بیان اینکه بانوان بیشترین مصرف کنندگان کالاهای آرایشی در کشور هستند افزود: نهادهای آموزشی و بانوان در صف مقدم این جبهه فرهنگی قرار دارند که در همین راستا می توانند نقش مهمی در فرهنگسازی ایفاء کنند.
وی همچنین نقش علماء و روحانیون را در فرهنگسازی، تغییر نگرش مردم و ترویج مسایل فرهنگی، اجتماعی و دینی بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: روحانیون و علما هدایتگر و ترویج کننده اندیشه و باورها در جامعه هستند.
وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ترویج فضیلت های اخلاقی، دینی و اجتماعی و فرهنگی است و روحانیون و علما می توانند در این زمنیه تاثیرات زیادی در جامعه داشته باشند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.