به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مصطفی جلیلی شامگاه دوشنبه در اولین جلسه پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه وزارت جها کشاورزی در سال 95 سند راهبردی پدافند غیر عامل را برای این حوزه تدوین کرده است افزود: در سند در حال تدوین استان هزینه های احتمالی پدافند غیر عامل در بودجه اختصاص یافته به پروژه ها پیش بینی و پیوست می شود.
وی گفت: در سال 95 تعداد 9 جلسه در راستای پدافند غیر عامل حوزه جهادکشاورزی استان برگزار شده و 13 مورد رزمایش هم در حوزه های مختلف منابع طبیعی و سیلوها به انجام رسیده است.
جلیلی افزود: در رزمایش ها و مانور هائی که در حوزه های مختلف صورت می گیرد باید موانع و مشکلاتی که در این مانورها نمایان است کالبد شکافی و در راستای حل و رفع مشکلات و موانع احتمالی اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه باید در برگزاری رزمایش ها و مانورها بیشتر به نتیجه کار توجه شود گفت: در سال گذشته گروه پدافند غیر عامل به کرات مجتمع های تولیدی بخش کشاورزی را مورد بازدید قرار داده و موانع و مشکلات احتمالی در بحث پدافند غیرعامل را شناسائی و اقدام های لازم برای رفع موانع و مشکلات صورت گرفته است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان نیز در این آیین گفت: 20 درصد از ظرفیت سیلو ها و کارخانجات آرد استان در اختیار بخش دولتی و 80 درصد نیز در مالکیت بخص خصوصی است.
جمال صالحی افزود: امروز تمام سیلو ها و کارخانه جات آرد بخش دولتی در استان مجهز به دوربین های مدار بسته بوده و با توجه به اینکه این دوربین ها هم تاریخ مصرف مشخصی دارند لازم است که در این راستا با تخصیص منابع مالی بهسازی هایی صورت گیرد.
وی گفت: نصب دوربین های مدار بسته، مانیتورینگ و ژنراتورهای تولید برق از ضروریات سیلوها و کارخانه جات آرد است که باید در تمام این کارخانه ها و سیلوها انجام شود .
وی افزود: امروزه در استان سه برابر مصرف استان ظرفیت ذخیره سازی گندم داریم، این در حالی است که مصرف سالانه استان 150 هزار تُن گندم است که در حال حاظر540 هزار تُن ذخیره گندم در سیلو ها داریم.
هر اقدام غیرمسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می شود.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.