به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دور از انتخابات دانشگاهیان کردستان نقش و حضور بسیار فعالی داشتند و در ایام تبلیغات هر روز نشست ها و جلسات پرسش و پاسخ را با حضور شخصیت های مختلف سیاسی برگزار می کردند.
بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه های مختلف کردستان در نشست ها حضور فعال داشتند و دانشجویان با پرسیدن سوالات و بیان نظرات خود، فضای تبلیغاتی را گرم تر می کردند.
امروز هم دانشجویان و اساتید از ساعت نخست شروع رای گیری در شعب اخذ رای حاضر شدند و به نامزدهای مورد نظر خود رای دادند.
یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سنندج که به اتفاق 2 همکلاسی خود به شعبه اخذ رای آمده بود گفت: ما برای آینده ای بهتر و تمرین دمکراسی در این انتخابات شرکت کرده ایم.
روژین محمدی افزود: درست است که ما هنوز دانشجو هستیم اما برای آینده ای بهتر باید مدیران و مسئولان اصلح را انتخاب کنیم.
وی اضافه کرد: از چند هفته قبل برنامه های نامزدهای انتخابات را مطالعه کرده و با شرکت در نشست های مختلف شناخت بسیار خوبی از نامزدها دارم.
یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه کردستان که دانشجوی رشته زبان و ادبیات کُردی این دانشگاه است گفت: شرکت در چند دوره انتخابات گذشته شعور سیاسی مردم را بیشتر کرده و مردم با آگاهی و اطلاعات کافی در این پروسه حضور دارند.
هیرش اردلان افزود: این دوره از انتخابات با توجه به فضای باز و تبلیغات خوب نامزدها تا حدود زیادی توانسته مردم به ویژه جوانان را به سوی خود جلب کند.
وی اظهار کرد: این همبستگی و هماهنگی مردم برای مشارکت در انتخابات می توند نوید خوبی برای آینده کشور باشد.
یکی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام نور سنندج نیز گفت: حضور گسترده مردم در رسانه های مختلف بازتاب گسترده ای دارد و جهانیان منتظر حماسه مردم ایران هستند.
رسول کدخدایی افزود: حضور حداکثری در این انتخابات می تواند مشروعیت نظام را در عرصه های داخلی و بین المللی بیشتر کند.
وی اضافه کرد: ما دانشجویان کردستان نیز مانند سایر اقشار مختلف جامعه ایران دارای مطالباتی هستیم و از نامزدها می خواهیم پس از موفقیت در انتخابات به خواسته های ما هم توجه کنند.
رای ‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز جمعه همزمان با سراسر کشور، در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای استان کردستان نیز آغاز شده است.
از این تعداد 518 شعبه اخذ رای در شهرها و 864 شعبه نیز در روستاها مستقر شده است که دست اندر کاران انتخابات در سال جاری آرای مردم را در 789 شعبه ثابت و 584 شعبه سیار جمع آوری می کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی در سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار می شود. در این 2 شهر 231 شعبه الکترونیکی تعبیه شده که شرکت کنندگان باید منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی انتخاب کنند.
براساس سرشماری سال 1395 تعداد واجدان شرایط رای در استان کردستان یک میلیون و 167 هزار و 277 نفر هستند که 28 هزار و 322 نفر از این تعداد رای اولی های استان هستند.
تعداد کرسی های شوراهای اسلامی استان، چهار هزار و 167 کرسی شامل 161 کرسی شهری و چهار هزار و 6 کرسی در مناطق روستایی است.
مردم کردستان در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخاب رئیس جمهور منتخب خود اعضای شوراهای اسلامی 29 شهر و یک هزار و 312 روستا را نیز انتخاب می کنند.
شوراهای اسلامی 22 شهر استان دارای پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و یک شهر دارای 9 عضو است
از یک هزار و 312 روستایی که واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند 29 روستا دارای پنج عضو و یک هزار و 283 روستا نیز دارای سه عضو هستند.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.