علی محمد مرادی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات نشانه اقتدار نظام بوده و پیروز واقعی این میدان مردم هستند که مسئولان را انتخاب می کنند و همین انتخاب برآیندی از تفکر و رأی مردم است.
به گفته وی جریان سیاسی را برآیندی از تفکر و رأی مردم بوده و حضور پرشور و حداکثری مردم نشانه بلوغ فرهنگی و سیاسی در آحاد جامعه و انتخابات و حضور گسترده در آن نماد اهمیت نظر و آراء مردم در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خودشان است.
مرادی اضافه کرد: امروز چشم دنیا به کشور ایران بوده و میزان مشارکت مردم در انتخابات از مهمترین مولفه‌هایی است که در سطح منطقه و جهان و روابط بین الملل کشورمان تاثیرگذار است.
رای ‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز جمعه همزمان با سراسر کشور، در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای استان کردستان نیز آغاز شده است.
از این تعداد 518 شعبه اخذ رای در شهرها و 864 شعبه نیز در روستاها مستقر شده است که دست اندر کاران انتخابات در سال جاری آرای مردم را در 789 شعبه ثابت و 584 شعبه سیار جمع آوری می کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی در سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
در این 2 شهر 231 شعبه الکترونیکی تعبیه شده که شرکت کنندگان باید منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی انتخاب کنند.
براساس سرشماری سال 1395 تعداد واجدان شرایط رای در استان کردستان یک میلیون و 167 هزار و 277 نفر هستند که 28 هزار و 322 نفر از این تعداد رای اولی های استان هستند.
تعداد کرسی های شوراهای اسلامی استان، چهار هزار و 167 کرسی شامل 161 کرسی شهری و چهار هزار و 6 کرسی در مناطق روستایی است.
مردم کردستان در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخاب رئیس جمهور منتخب خود اعضای شوراهای اسلامی 29 شهر و یک هزار و 312 روستا را نیز انتخاب می کنند.
شوراهای اسلامی 22 شهر استان دارای پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و یک شهر دارای 9 عضو است.
از یک هزار و 312 روستایی که واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند 29 روستا دارای پنج عضو و یک هزار و 283 روستا نیز دارای سه عضو هستند.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.