به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج با اشاره به اینکه 70 مورد بازدید از محیط های آرایشگاهی استان به عمل آمده است گفت: بسیاری از کالاها و تجهیزات بهداشتی قاچاق غیر استاندارد بوده است.
میرزایی با اشاره به بازرسی های انجام شده در زمینه کالاها و تجهیزات و لوازم بهداشتی پزشکی گفت: سال گذشته بازرسان در بازرسی های تجهیزات بهداشتی، تعدادی از وسایل دست دوم را شناسایی کردند.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد برنامه های کمیسیون مبارزه با قاچاق مقابله ای و 30 درصد برنامه ها پیشگیرانه است افزود: سال گذشته استان کردستان در زمینه مبارزه با قاچاق جزو استان های برتر کشور بوده است.
به گفته وی مصوبات کارگروه سلامت استان در زمینه پیشگیری از محصولات سلامت محور استان جزء مصوبات پایلوت قرار گرفته است.
وی اقدامات فرمانده هان و نیروهای انتظامی و مرزبانی در امر مبارزه با قاچاق کالا را قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری 6 مصوبه قاچاق در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری شد، امید است این مصوبات به نتیجه نهایی برسد.
وی خروج ارز از کشور، برخورد با باندهای قاچاق سازمان یافته و شبکه گستره قاچاقچیان را از مهمترین اقدامات کمیسیون قاچاق کالا استان برشمرد.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با اجازه ورود 84 قلم کالا دارد.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.