معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالا توجه به توسعه و اشتغال در مناطق مرزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا آشناگر در خصوص تأثیر منفی قاچاق کالا بیان داشت:یکی از پدیده‌های شومی است که اقتصاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باید با آن مبارزه شود، قاچاق است.

وی با اشاره به شعار کاندیداها افزود: با توجه به تأثیر منفی قاچاق بر اقتصاد، تمام کاندیداها یکی از برنامه‌های خود را مبارزه با قاچاق اعلام کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به هماهنگی دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: برای مبارزه جدی با قاچاق باید تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط وارد عمل شده و در این زمینه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

آشناگر برنامه‌ی پنج‌ساله را یادآور شد و افزود: یکی از محورهای برنامه پنجم پیشگیری  و مبارزه با قاچاق کالا می‌باشد و باید برای صادر و واردکردن کالاها کد رهگیری لحاظ شود.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای برنامه توسعه مبارزه جدی و برخورد عملی با قاچاقچیان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان مصرف تولیدات داخلی را مهم دانست و اظهار داشت: یکی از راههای مبارزه با قاچاق، تولید و مصرف کالاهای داخلی است و باید از اسراف پرهیز و سبک زندگی مردم در جهت اصلاح الگوی مصرف باشد.

آشناگر با تأکید بر اشتغال‌زایی گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالا توجه به توسعه و اشتغال در مناطق مرزی است.

وی در خصوص پیشگیری خاطرنشان کرد: سامانه‌هایی برای اصلاح فرآیندهای تجاری تعریف‌شده است و باید در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد و این امر توسعه یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به لزوم صدور و ورود کالا به شیوه‌ی قانونی تأکید کرد و گفت: یکی از راههای کسب درآمد و توسعه‌ی اقتصاد، صادرات و واردات با تأکید برافزایش تولید داخلی و صدور کالاست.

آشناگردر خصوص ساماندهی معابر و کولبری ها خاطرنشان کرد: لازم است این معابر به شیوه‌ منطقی و قانونمند ساماندهی شوند.

وی با تأکید بر آمادگی اجرایی انتخابات گفت: با هماهنگی همه‌ی فرمانداران و بخشداران در 41 هیات اجرایی در سطح استان برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور آمادگی داشته و تمهیدات لازم فراهم گردیده و از تمام امکانات برای اجرای انتخابات سالم استفاده خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: برای تأمین امنیت انتخابات و ایجاد آرامش در محیط‌های اخذ رأی نیروهای لازم پیش‌بینی‌شده و آماده اجرای این امر می‌باشند تا انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم فراهم گردد.

وی به مکانیزه‌شدن انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخابات شوراهای شهر سنندج و سقز به‌صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.