علی مفاخری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به سفر مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید به منطقه هورامان اشاره کرد و افزود: در این سفر به شهرستان سروآباد و منطقه هورامان پتانسیل ها و قابلیت های منطقه جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر معظم له مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه منطقه هورامان منطقه ای تاریخی، بکر و گردشگری است و هر ساله مهمانان و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این منطقه سفر می کنند، نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در راستای جذب توریست و صنعت گردشگری منطقه،20 میلیارد ریال اعتبار خارج از اعتبارات استانی به منطقه هورامان اختصاص داد.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید در راستای اشتغالزایی در شهرستان سروآباد به ویژه در منطقه هورامان برای واحدهای تولیدی، تعاونی و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی در سطح روستاها در بخش های گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی، توسعه باغات و دامداری تسهیلات بدون کارمزد پرداخت می کند.
وی گفت: به منظور پرداخت این تسهیلات در کمترین زمان مقرر شد، مدیران صندوق کارآفرینی امید کردستان و شهرستان سروآباد درخواست های متقاضیان را بررسی کرده و تسهیلات مورد نیاز را به آنها پرداخت کنند.
مفاخری اظهار کرد: منطقه هورامان باتوجه به وضعیت خاص توپوگرافی، معماری آن، قدمت بسیار تاریخی و همچنین وجود مردمانی سخت کوش بهترین مکان برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مدنظر معظم له باید از دغدغه های مهم مسئولان باشد و در این راستا ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مناطق گردشگری و استان های مرزی می تواند تحقق این شعار را سرعت بخشد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر با اقلیم کردستان کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.