سرهنگ حسن عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: فعالیت های بسیج از گستره بسیار زیاد و قابل انعطافی در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی برخوردار است.
وی بخش عمران و آبادانی را با توجه به شعار سال در زمینه اقتصاد، اقدام و عمل محوری برشمرد و افزود: در این برهه از زمان، بسیج سازندگی خوش درخشید و موجب شکست توطئه دشمنان برای ایجاد مشکل اقتصادی در زندگی مردم شد.
وی اضافه کرد: این نهاد مقدس تاکنون در بیجار در زمینه همیاری مردم، به 143 نفر از متقاضیان 13 میلیارد و 16 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده است.
او اظهار کرد: در راستای محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم و دور افتاده، 210 میلیون ریال جهت ساخت هفت مسجد، یک میلیارد و 35 میلیون ریال جهت احداث 9 خانه عالم در روستاهای منطقه هزینه کرده است.
فرمانده بسیج مقاومت ناحیه بیجار به همیاری برای احداث یک باب منزل محرومین به ارزش 200میلیون ریال، همیاری به 50 خانوار تحت پوشش کمیته امداد و همکاری در آب رسانی به امام زاده حمزه عرب از جمله اقدامات بسیج سازندگی این ناحیه پرداخت.
سرهنگ حسن عسگری گفت: یکی از اهداف بسیج سازندگی همیاری محرومین است، در همین خصوص در قالب گروه های جهادی، 1390 نفر روز به مناطق محروم شهرستان بیجار اعزام شده اند.
وی با اشاره به ارائه خدمات فوق تخصصی پزشکان بیمارستان صحرایی در شهر حسن آباد افزود: در مدت حضور این بیمارستان در شهرستان بیجار، بیش از 60 هزار نفر خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.
سرهنگ عسگری با اشاره به خدمات ارزنده قرارگاه پیشرفت و آبادنی در شهرستان بیجار گفت: تاکنون 40 روستای محروم شهرستان شناسایی و برنامه های عمرانی، تربیتی، آموزشی و پزشکی اجرا شده است و همیاری دولت در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.
شهرستان بیجار با 90هزار نفر جمعیت در شمال شرقی سنندج واقع شده است.
7350/ 3020
**خبرنگار: سیدباقر سبحانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.