به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس رشیدی در کارگاه آموزشی مدیران دفاتر ICT روستایی در سنندج سرمایه گذاری و اشتغالزایی نیاز مهم استان کردستان است.
وی با اشاره به نگرش توسعه روستایی، هر روستا همچون یک کارخانه عمل می کند، گفت: سال گذشته با همکاری سازمان بین المللی یونیدو در چندین استان کشور از جمله کردستان، اجرای طرح تامین مالی خرد آغاز شد.
وی اظهار کرد: تاکنون 12 هزار نفر از روستاییان استان از آموزش های مهارتی و تسهیلات بانک کشاورزی بهره مند شده اند.
وی طرح اشتغالزایی تکاپو را یکی از طرح های در دست اجرا در استان عنوان کرد و گفت: در این طرح استان کردستان در چهار رسته آی تی، آی سی تی، گردشگری و زنبورداری موفقیت های چشمگیری بدست آورده است.
وی با بیان اینکه طرح تکاپو نوعی طرح اشتغالزایی زنجیره ای است گفت: با ایجاد هر یک شغل در این طرح، چندین شغل وابسته دیگر نیز ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به انتخاب کردستان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرای طرح تکاپو در کشور گفت: 47 رسته که 80 درصد از اشتغال‌های استان را تشکیل می‌دهد در استان شناسایی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود: امید است اجرای طرح تکاپو در استان بتواند بستر ایجاد اشتغال پایدار و ریشه‌کن کردن مشکل بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای استان را فراهم سازد.
رشیدی با بیان اینکه طرح کارآموزان از دیگر برنامه‌های وزارت کار است که در استان‌های مختلف دنبال می‌شود، افزود: افراد تحصیل ‌کرده در قالب این طرح در کارگاه‌های مختلف به منظور کسب مهارت‌های لازم بکارگیری می‌شوند.
وی از ثبت‌نام یک‌هزار و 110 دانش‌آموخته در قالب این طرح در استان خبر داد و گفت: 72 واحد تولیدی برای جذب این تعداد دانش‌آموخته اعلام آمادگی کرده‌اند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجری سه قانون کار، تعاون و تامین اجتماعی است از مدیران و کارشناسان دفاتر خدمات روستایی خواست به عنوان پلی ارتباطی بین مجموعه های گسترده این وزارتخانه و روستاها در کردستان نقش آفرینی کنند.
آموزش سامانه مشاغل خانگی به منظور ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ای در قالب پشتبان ها از جمله آموزش های ارائه شده در این کارگاه آموزشی بود.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.