به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان کردستان که با حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد، افزود: 120 روستای دیگر نیز تا پایان سال‌جاری به این آمار اضافه خواهد شد که این امر توانسته بر کاهش تخریب جنگل ها اثرات مثبتی داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: میزان بارندگی فصل زراعی امسال نسبت به سال گذشته 28.6 درصد کمتر است و نسبت به دوره بلند مدت 6.6 درصد کاهش نشان می دهد.
او گفت: این کاهش بارندگی ها مشکل جدی است که یکی از دلایل این شرایط کاهش رطوبت موجود در کشور همسایه است.
وی ریزگرد و آب را 2 چالش عمده منطقه دانست و اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که امروز در کشور ترکیه افتاده است این شرایط بر عراق و سوریه تاثیر گذاشته است و آنها را به کانون های تولید گرد و غبار تبدیل کرده است.
زاهدی خواستار عنایت ویژه سازمان محیط زیست در این زمینه شد تا اقداماتی که امکان انجام آن در داخل کشور برای کاهش اثرات ریزگردها وجود دارد اجرایی شود.
استاندار کردستان با اشاره به مطالعات علمی که در رابطه با دریاچه زریبار صورت گرفت گفت: اقدامات آسیب زایی همچون ساخت سد دایک ساخته شده بر روی این دریاچه و انتقال آب جاری به سمت این دریاچه اثرات بدی بر روی این دریاچه گذاشته است.
وی تشکیل ستاد نجات بخشی دریاچه زریوار را اقدام مفیدی برای این دریاچه دانست و افزود: تصمیمات خوبی در این ستاد گرفته شد که یکی از آنها قطع ورود فاضلاب روستاهای اطراف این دریاچه به آن بود.
وی خواستار اجرای تهمیداتی برای کاشت درخت های مثمر ثمر برای جلوگیری از شخم زمین های مناطق نزدیک به جنگل شد.
6108
**خبرنگار: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.