رئیس پلیس فتا استان کردستان از رسیدگی به پرونده ای خبرداد که در آن فردی از طریق صفحه‌ای در شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار عکس خصوصی و ساخت صفحه جعلی برای قربانی کرده بود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فرامرز شاکری با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات فضای مجازی انتشار اطلاعات خصوصی افراد است، گفت: گسترش شبکه های اجتماعی از یک سو و رغبت مردم برای به نمایش گذاشتن چهره خود از سوی دیگر باعث شده افرادی با سوء استفاده از این موقعیت به انگیزه‌های شوم خود جامه عمل بپوشانند. 

 وی ادامه داد: در پی ارجاع پرونده‌ای با موضوع انتشارتصاویر شخصی در فضای مجازی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری، دادسرایی عمومی و انقلاب شهرستان سنندج ، خانمی اهل سنندج به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، شخصی ناشناس در فضای مجازی و از طریق شبکه اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر وی بر روی اکانت های جعلی کرده است که این عمل موجب به مخاطره افتادن آبروی شاکیه شده است . لذا شاکیه تقاضایی رسیدگی به این موضوع را مطرح کرد.

از این رو مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرارگرفته و در این رابطه پرونده ای تشکیل شد . 

این مقام انتظامی در ادامه گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی شناسایی متهم مورد نظر در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از روش‌های فنی و شگردهای پلیسی مشخص شد ، گرداننده و ایجاد کننده اکانت های جعلی شبکه اجتماعی که اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکیه در فضای مجازی نموده است، شخصی به هویت معلوم و ساکن سنندج است که در ادوار گذشته نیز در این پلیس به عنوان متهم دارای سابقه بوده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.