رئیس کمیته امداد منطقه 2 سنندج گفت: با پرداخت چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال، برای ۳۲۷ نفر از مددجویان تحت حمایت این شهرستان در سال ۹۵ شغل ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا آرامش با بیان این مطلب افزود: واحد اشتغال وخودکفایی این نهاد با هدف ایجاد اشتغال پایدار همگام با عدالت اجتماعی و برطرف کردن نیازهای شغلی، آموزشی و نظارتی و در نهایت توانمندی مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.

وی افزود:  به منظور افزایش شأن و منزلت مددجویان تحت حمایت، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش میزان درآمد محرومان وکمک به اقشار نیازمند در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با محوریت اشتغال اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد.

آرامش گفت: با پرداخت چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال،  برای ۳۲۷ نفر از مددجویان تحت حمایت این شهرستان در سال ۹۵ شغل ایجاد شد و همچنین از طریق مراکز کاریابی و کارگاه های تولیدی برای ۷۲ نفر از مددجویان تحت حمایت کاریابی و شغل ایجاد شد.

وی افزود: با هدف ایجاد اشتغال و ارتقای دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای مددجویان،  آموزش‌های مقدماتی بلند مدت و کوتاه مدت و آموزش‌های تکمیلی فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی و ترویجی متناسب با نیازهای شغلی مددجویان انجام می شود .

رئیس کمیته امداد منطقه دو سنندج گفت: آموزش مهارت آموزی ۲۴۹ نفر، آموزش پایدار سازی و توسعه ۶۲۶ نفر و آموزش کارآفرینی ۶۴ نفر از مددجویان از دیگر خدمات حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد در سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه نظارت بر طرح های اشتغال با هدف اطمینان از عدم انحراف سرمایه، افزایش بهره‌وری مشاغل ایجاد شده و ارتقای سطح کمی و کیفی طرح‌های اجرا شده انجام می شود، عنوان کرد: توسط ناظرین حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد هفت هزار و ۴۳ مورد بازدید از طرح های اشتغال ایجاد شده در سال ۹۵ انجام شد.

آرامش افزود: از طریق ایجاد اشتغال در سال گذشته زمینه توانمندی ۱۸۹ خانواده تحت حمایت فراهم شد و از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.