به گزارش ایرنا حجت الاسلام رحیم جعفری، عصر پنجشنبه در سومین دهه فرهنگ رضوی در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج افزود: از افتخارات ایران اسلامی به لحاظ تاریخی حضور امام رضا (ع) در ایران بوده و ایشان توانستند در دوران حضور خود علاوه بر جوابگویی به بسیاری از شبهه ها علیه اسلام، در حدیث حدیث سلسلة الذهب نیز بسیاری از مسائل مربوط به ولایت، حکومت و سیاست را بیان کرده اند.
به گفته وی، ایشان که به عالم آل محمد (ص) شهرت دارند در کنار ادامه رسالت نبوی، پایه های اسلامی را در ایران را تقویت کردند به طوری که جایگاه این امام در بین اهل سنت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به برگزاری سومین دهه فرهنگ رضوی در استان کردستان افزود: این آیین از برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بوده و با موضوع گسترش سیره نبوی و فرهنگ رضوی از سری برنامه های طرح ملی رایحه رضوی برگزار شده است.
حجت الاسلام جعفری افزود: ایجاد فضای پر نشاط با موضوعیت سیره ائمه اطهار (ع)، گسترش فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر مردم با آثاری که در جشنواره های استان های دیگر از سیره زندگی امام رضا (ع) تهیه شده از مهمترین اهداف برگزاری این دهه است.
یکی از علمای اهل سنت نیز در این آیین با بیان اینکه پیامبر فرموده بهترین شما کسی است که اهل بیت من را دوست داشته باشد افزود: این فرموده پیامبر مژده بزرگی برای ما مسلمانان است چرا که همه از دوستداران اهل بیت (ع) هستیم.
ماموستا عبدالرحمن مرادی ادامه داد: بزرگترین تقدیر خداوند برای سادات، نسبت بودن آنان با اهل بیت پیامبر است که بزرگترین شرافت است.
وی به زندگینامه امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از جلیل ترین و عظیم ترین اهل بیت پیامبر بود.
ماموستا مرادی با بیا اینکه مورخان، علما و محدثان اهل سنت، از فضایل امام رضا (ع) بسیار نقل کرده اند اضافه کرد: یکی از افتخارات اهل سنت این است که خود را منتسب به اهل بیت پیامبر (ص) می دانند.
وی ادامه داد: دلیل اتصال اهل سنت به اولاد پیامبر، سند علمی است که به سند جنید بغدادی معروف است بنابراین افتخار می کنیم که نسبمان به امام رضا (ع) و اهل بیت پیامبر می رسد.
ماموستا مرادی گفت: ما مسلمانان و اهل سنت همواره حرمت سادات را نگه داشته ایم و به این مهم افتخار می کنیم.
در این برنامه چند تن از فعالان فرهنگی و مذهبی کردستان از جمله سیدلطیف حسینی نسب به عنوان خبرنگار و عکاس، سیدباقر قلعه شاخانی به عنوان آهنگ ساز و مروج فرهنگی و مذهبی، سیدستار چمنی گل به عنوان فیلم ساز و مروج هنر ایرانی و اسلامی، سیده شیرین شمس قریشی به عنوان خالق معراج نامه و مولودنامه و سیده نسرین جعفری به عنوان مبلغ و مروج قرآن و عترت تجلیل شدند.
سومین دهه فرهنگ رضوی از 12 تا 22 اردیبهشت سال جاری در کردستان برگزار شد که اجرای عمومی تئاتر رضوی، کارگاه عکاسی، برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران مطرح در حوزه دین با موضوع سیره نبوی و فرهنگ رضوی و مبتنی بر عرضه کتب حاوی تقریب مذاهب اسلامی، شب های مولودی خوانی در وصف پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) از جمله برنامه های برگزار شده آن در ١٠ شهرستان استان بود.
3034/1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.