رضا طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه های درمانی بهداشتی مددجویان شامل ویزیت، بستری، خدمات پاراکلینیکی، عینک، پروتز دندان، ویلچر، واکر، تشک مواج، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، هزینه ایاب و ذهاب، تخت و پانسمان نوین است.
وی با بیان اینکه همچنین برای نگهداری بیماران نیازمند زمین گیر ماهیانه مبلغ یک میلیون ریال پرداخت می شود، گفت: هم اکنون هزار و 600 بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در دامه با بیان اینکه هزار و 700 کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه نیز از خدمات این نهاد بهره مند هستند، افزود: سال گذشته 15 میلیارد و 250 میلیارد ریال برای تهیه سبد غذایی این کودکان هزینه شده و 238 نفر از این کودکان مددجوی این نهاد هستند.
وی اظهار کرد: در راستای کمک به کاهش هزینه های درمانی مددجویان تحت حمایت، 252 مرکز درمانی پزشکی طرف قرارداد این نهاد در استان هستند و همچنین تمام خانوارهای تحت پوشش دارای پزشک خانواده بوده واز پرونده پزشکی برخوردار هستند.
به گفته وی یکی دیگر از خدماتی که توسط اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام(ره) استان در سال گذشته انجام شد، غربالگری درمانی بیماری های دیابت، چربی خون و فشار خون مددجویان این نهاد به تعداد 11 هزار و 650 مورد بود.
طاهری در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از خدمات ماندگار این نهاد به مددجویان تحت حمایت، بیمه های اجتماعی است، افزود: 2 هزار و 670 نفر از زنان سرپرست خانوار شهری و همچنین سه هزار و 500 نفر در قالب طرح های خودکفایی توسط کمیته امداد کردستان بیمه اجتماعی شده اند.
وی اظهار کرد: 67 میلیارد ریال برای حق بیمه این افراد در سال 95 پرداخت شده است و از آغاز اجرای طرح تاکنون 119 نفر از مزایای بیمه های اجتماعی بهره مند شده و مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.