به گزارش خبرنگار ایرنا سه کاندید حاضر در مجمع، برنامه های خود را اعلام، سپس از بین اعضا رای گیری به عمل آمد و فیض الله پیری شرفوندی با کسب 10 رای از 15 رای ماخوذه به عنوان رئیس جدید هیات سوارکاری کردستان انتخاب شد.
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در این نشست با بیان اینکه اسب سواری از جمله ورزش هایی است که در دین اسلام نیز بر آن تاکید شده است افزود: کردستان در این ورزش همواره زبانزد بوده و از پتانسیل بالایی برخوردار است.
حامد جولایی به فعال بودن چهار باشگاه اسب سواری در استان اشاره و اظهار کرد: رئیس جدید هیات باید این ورزش را در تمامی شهرستان های استان رواج و گسترش دهد چرا که پیشرفت اسب سواری کردستان در سایه توسعه آن در شهرستان ها تحقق خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در صدد اختصاص زمینی به ورزش اسب سواری در استان هستیم اضافه کرد: امیدواریم شاهد پیشرفت این ورزش محبوب در کردستان باشیم.
یکی از کاندیداهای ریاست بر هیات نیز با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت های بالایی در زمینه اسب سواری است ادامه داد: باید با مطالعه روی این ورزش، زمینه کاربردی کردن آن در زندگی مردم را فراهم کنیم.
فیض الله پیری تمرکز زدایی در مدیریت هیات سوارکاری را ضروری دانست و گفت: ظرف سه ماه برنامه تقویم سالانه را به فدراسیون ارائه و برنامه ها را بر اساس چهارچوب فدراسیون، اجرا می کنیم.
ساماندهی باشگاه های اسب سواری استان بر اساس ضوابط فدراسیون، آموزش این ورزش به نونهالان و نوجوانان و تمرکز روی آنها، استفاده از پتانسیل کردستان شمال عراق، درآمد زایی با این ورزش و همکاری با رسانه ها در جهت پیشرفت آن، از جمله برنامه هایی بود که پیری بر آن تاکید کرد.
دیگر کاندیدای حاضر در مجمع، ورزش سوارکاری را با زندگی مردم کردستان عجین دانست و گفت: این ورزش در تاریخ و فرهنگ این استان، اهمیت زیادی داشته است.
هه تاو فریدونی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود، تعداد مربیان در این حوزه کم است که باید مربیان جدید مورد آموزش قرار گیرند.
وی با بیان اینکه باید این ورزش را همگانی کنیم ادامه داد: تلاش می کنم با همکاری دانشگاه ها و آموزش و پرورش نسل جوان را به سمت این ورزش ترغیب کنم.
هیات سوارکاری استان کردستان در چند دوره چهار ساله توسط عبدالمومن مردوخ اداره می شد که با توجه به بخشنامه جدید که بازنشستگان نمی توانند در رأس هیأت های ورزشی باشند به مسئولیت خود در سوارکاری استان پایان داد.
هم اکنون 150 سوارکار سازمان یافته در کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.