به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر توان روز پنجشنبه در جلسه توجیهی نامزدهای شورای اسلامی شهرهای دیواندره و زرینه بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداهای شورا تاکید کرد و افزود: تخلفات انتخاباتی نیز تنها مربوط به کاندیدا نمی شود و طرفداران آنها نیز اگر مرتکب تخلف شوند به نام کاندیدا ثبت خواهد شد.
فرماندار شهرستان دیواندره اظهار کرد: انتخابات یکی از ارکان مهم نظام مردم سالاری دینی است که با نقش آفرینی مردم در اداره امور کشور نمود پیدا می کند.
وی گفت: مشارکت بالا و احساس تکلیف کاندیداها در ورود به صحنه انتخابات باعث پویایی و نشاط در جامعه می شود.
توان گفت: اعتقاد به کار تیمی، کارآمدی، تخصص و توان مندی از شاخص های اصلی یک عضو شورای اسلامی است که باید در راستای خدمت به مردم و توسعه شهر به کار گرفته شود.
فرماندار شهرستان دیواندره بیان کرد: رعایت مر قانون، اصل بی طرفی در انتخابات و فراهم نمودن بستر و زمینه های لازم برای مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خود، اولویت اصلی مجریان برگزاری انتخابات است.
توان ادامه داد: در ایام تبلیغات انتخابات کاندیداها از تخریب همدیگر خودداری کنند و با بیان پیشینه علمی، سوابق کاری و فعالیت های اجتماعی خود برای شناخت بهتر شهروندان از آنها تلاش کنند.
وی اضافه کرد: استفاده از عناوین و القابی که با مدارک ثبت شده در ستاد انتخابات مطابقت نداشته باشد از نظر قانونی تخلف تبلیغاتی محسوب می شود و قابل پیگرد است.
وی ابراز کرد: مکان های مجاز توسط شهرداری در نظر گرفته شده است که کاندیداها فقط در این مکان ها می توانند پوستر تبلیغاتی را نصب کنند در غیر اینصورت غیر مجاز و جزو تخلفات انتخاباتی لحاظ می شود.
رییس ستادانتخابات شهرستان دیواندره تاکید کرد: کاندیداهای شورای اسلامی باید با همدلی و وحدت در جهت برگزاری انتخابات باشکوه و سالم تلاش نمایند و از دادن وعده های کذب دوری کنند.
وی از مردم شهرستان دیواندره خواست با مشارکت حداکثری و حضور آگانه خود روز جمعه 29 اردیبهشت در پای صندوق های رأی حماسه ای دیگر و ماندگار را رقم زنند.
وی اظهار کرد: بر حسب ماده 90 قانون و ماده 62 آیین نامه انتخابات، تبلیغات نامزدها طبق برنامه زمانبندی از ساعت 24 امشب 20 اردیبهشت تا 27 اردیبهشت به مدت هفت روز می باشد و 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری یعنی 8 صبح روز پنجشنبه 28 اردیبهشت تبلیغات ممنوع خواهد بود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
7353/6108
**خبرنگار: منصور محمدی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.