به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی شامگاه چهار شنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان بانه که سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد افزود: پیش بینی هایی که در بحث ایجاد اشتغال شده باید عملیاتی شود.
وی ادامه داد: موانع و مشکلات را شناسایی و راه رسیدن به اهداف که تولید و اشتغال است با در اختیار گذاشتن تسهیلات و بسته های تشویقی فراهم شود.
وی تاکید کرد: مسئولان باید مسئولیت و امانتی که دارند به نفع مردم و در راستای نظام بکار بگیرند و از همه فرصت ها و ظرفیت ها استفاده کنیم.
فلاحی به ظرفیت های مهم شهرستان در بحث ایجاد تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بانه که کارهای مقدماتی آن اجرایی شده ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و تولید است که باید برای شکوفایی این ظرفیت مهم در شهرستان سرمایه گذاران را جذب کنیم.
وی افزود: یکی از آسیب های جدی در شهرستان بیگانگی مردم با مقوله تولید و کار است و باید مردم را در راستای اهداف آموزش دهیم چرا که وضعیت بازار به احتمال زیاد در آینده دچار دگرگونی شود.
وی افزایش بی رویه جمعیت شهر بانه را ناشی از مهاجرت دانست و اظهار کرد: در چند سال اخیر جمعیت شهر بانه 26 هزار نفر افزایش داشته و در روستاها جمعیت همچنان ثابت مانده که باید این روند تغییر کند.
وی گفت: سد عباس آباد با اعتبار 150 میلیارد ریال در حال اتمام است و این سد در آینده نزدیک آب شهر بانه و 100 روستای پایین درست این سد را تامین می کند.
فلاحی با بیان اینکه سد عباس آباد به صورت محدود آبگیری شده است، افزود: این سد طوری برنامه ریزی شده که در 30 سال آینده شهرستان بانه به لحاظ تامین آب مشکلی نداشته باشد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 90 میلیارد ریال به شهرداری بانه اختصاص یافته و باید شهرداری تا پایان سال مالی این اعتبارات را جذب کند.
فرماندار بانه ادامه داد: برای شهر بانه برنامه های ساماندهی فضای محیطی، ساماندهی فضای تبلیغاتی شهر بانه و کاهش ترافیک پیش بینی شده که به مرور زمان اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: بیمه کولبر در کشور اجرایی شده و کولبران می توانند از بیمه های تامین اجتماعی استفاده کنند.
وی با اشاره به نام گذاری سال به عنوان ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' خاطر نشان کرد: تولید و اشتغال یکی از دغدغه های اصلی دولت مردان نظام است و این نامگذاری هم بر اساس دغدغه دولت مردان نظام بوده است.
وی اظهار کرد: این نامگذاری وظیفه ما را سنگین کرده و هر کدام از دولت مردان باید تلاش کنیم زمینه تولید و اشتغال در کشور فراهم شود.
فلاحی بیان کرد: ما باید مسیر اشتغال را در شهرستان هموار کنیم و بسیاری از تشریفات اداری را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: ضروری است که تمام مسیرها و راهکارهایی که اشتغال و تولید را در شهرستان ارتقاء می دهد،بکار بگیریم.
وی با بیان اینکه همه اعضای شورای اداری شهرستان در بحث ایجاد شغل تلاش کنند گفت: وضعیت مطلوب از شهرستان در بحث ایجاد اشتغال ترسیم شده و در این وضعیت و شرایط شهرستان جمع بندی، مطالعه شده ، برنامه و ظرفیت های شهرستان مشخص شده و برای ایجاد اشتغال شرایط فراهم شده است.
فرماندار بانه افزود:همه کسانی که ظرفیت ها را برای ما اعلام کردند باید بر اساس این ظرفیت های و آمار ارقامی که به ما اعلام کردند برنامه عملیاتی خود را اجرا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: همه مسئولین باید تلاش کنند مردم را به پای صندوق های رای تشویق کنند چراکه حضور مردم در انتخابات امنیت و توسعه به همراه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: حضور مردم پشتوانه و دلگرمی برای مسئولان است و برای مسئولین هم مسئولیت بیشتری ایجاد می کنند.
به گفته فلاحی، در شهرستان بانه 829 نفر در انتخابات شوراها ثبت نام کردند که 6 نفر انصراف دادند و کمتر از یک درصد ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده:
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.