به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بانه که در محل جمعیت هلال احمر این شهر برگزار شد افزود: با توجه به حوادث زیادی که هر ساله کشور با آن مواجه می شویم قطعا دولت به تنهایی نمی توانند این حوادث و بحران ها را مدیریت کند و وجود نیروهای داوطلب هلال احمر برای کنترل و مدیریت به موقع بحران های احتمالی ضروری است.
وی خاطر نشان کرد: داوطلبان و امدادگران هلال احمر با آگاهی، انگیزه درونی و علاقه خاص، این مسئولیت را قبول می کنند و افراد کمی می توانند با این درجه از آگاهی وارد این میدان شود.
فلاحی گفت: مدیریت بحران ها با حضور امدادگران و داوطلبان آموزش دیده انجام می شود که وجود آنها در بحران ها عاملی برای کاهش خطرات و کنترل بحران می شود.
وی کسب رتبه های برتر امداد گران و داوطلبان را بسیار با اهمیت خواند و ادامه داد: وجود این داوطلبان و امداد گران آموزش دیده سبب شده کار مسئولین آسانتر و کمتر شود.
وی خاطر نشان کرد: توسعه تنها با پروژه های بزرگ شکل نمی گیرد توسعه با فکر و آگاهی جامعه شکل می گیرد و اگر جامعه آگاهی داشته باشد توسعه فیزیکی هم شکل می گیرد.
فرماندار بانه یکی از اهداف هلال احمر را استفاده از ظرفیت افراد توانمند عنوان کرد و گفت: فکر ایجاد توسعه در بانه شکل گرفته و باید مدیران از ظرفیت های فکری، همکاری و نوع دوستی مردم در راستای توسعه جامعه استفاده کنند.
وی اضافه کرد: باید خدمات هلال احمر را گسترش دهیم و در روستاها هم امدادگران و داوطلبان را برای مدیریت به موقع بحران ها آموزش دهیم.
وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی و تعریف چارتی برای روستاها بتوانیم بحران های احتمالی را توسط خود روستاییان کنترل و مدیریت کنیم.
وی به انتخابات مهم و سرنوشت ساز 29 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: انتخابات با حضور پر رنگ مردم برای تعیین سرنوشت مردم در چهار سال آینده برگزار می شود و هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد نقش مهم در آینده شهر و کشور موثرتر خواهد بود.
**بانه در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی رتبه نخست استانی را کسب کرد
رئیس جمعیت هلال احمر بانه نیز در این آئین گفت: جمعیت هلال احمر بانه امسال در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی رتبه نخست را به واسطه امداد رسانی به موقع و ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی کسب کرد.
آزاد فتاحی با بیان اینکه سال گذشته 18 عملیات امداد رسانی در محل های امداد و نجات انجام شده است، افزود: دواطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بانه زمستان سال گذشته بیش از 400 نفر مسافرین در راه مانده را در پایگاه امداد و نجات گردنه خان به صورت موقت اسکان و بسیاری از مسافرین را به مراکز درمانی انتقال دادند.
وی خاطرنشان کرد: سه اکیپ و 2 آمبولانس در پایگاه امداد و نجات گردنه خان مستقر هستند و با برگزاری دوره های مختلف آموزشی کیفیت خدمات رسانی در این پایگاه افزایش چشمگیری داشته است.
وی به اجرای طرح خادم در بانه اشاره کرد و گفت: در طرح خادم500 خانواده حاشیه شهر بانه با همکاری امدادگران آموزش دیده به در خانه ها مراجعه می کنند و مسایل امدادی و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را به خانواده ها آموزش می دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر بانه گفت: امسال دوره های آموزش امداد ونجات در روستا برگزار می شود تا روستاییان برای پیشگیری از حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.
وی ضمن تقدیر از خیرین بانه ای برای کمک های نقدی و غیر نقدی به هلال احمر اظهار کرد: خیر بانه ای به مناسبت هفته هلال احمر وسایل توانبخشی شامل واکر، صندلی، ولیچر و تخت خواب به ارزش 300 میلیون ریال به هلال احمر بانه اهدا کرده است و خیرین دیگر در تامین خودرو هم به هلال احمر کمک کرده اند.
فتاحی افزود: 6 میلیارد ریال از اعتبارات پایگاه گردنه خان که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین شده و به کمک خیرین و داوطلبان سه میلیارد ریال تجهیزات این پایگاه خریداری شد.
وی خاطر نشان کرد: در نظرسنجی ها 92 درصد مردم بانه برای همکاری با هلال احمر اعلام آمادگی کرده، 83 درصد از خدمات هلال احمر اعلام رضایت داشتند، 90 درصد عضویت را قبول کرده و 70 درصد با اهداف وظایف هلال احمر آشنایی دارند.
وی به شعار سال جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: شعار سال هلال احمر 'دنیایی در انتظار صلح' است که امیدواریم همه جوامع جهانی به دور از تنش درگیری در صلح و آرامش زندگی کنند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.