به گزارش خبرنگار ایرنا این خوابگاه سه هزار و 600 مترمربع زیربنا دارد و با 90 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئیین افتتاح این خوابگاه گفت: ارزش معنوی این خوابگاه بسیار بیشتر از ارزش اعتبارات هزینه شده برای آن است.
وی از خیرین نیز خواست در افزایش ساخت خوابگاه ها به دولت کمک کنند و افزود: یکی از اهدافی که به طور جدی پیگیری می کنیم رشد دانشجو و افزایش پذیرش دانشجویان بومی است.
وی یکی از اهداف سفر به استان کردستان را کمک به ارتقاء سطح سلامت استان و افتتاح پروژه های برنامه ریزی شده، بیان کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از افتتاح این خوابگاه از مرکز خدمات جامع سلامت فارابی در منطقه اسلام آباد که در حاشیه شهر سنندج قرار دارد بازدید کرد.
در این مرکز خدمات متفاوتی از جمله پزشکی عمومی، روانشناسی، تغذیه، داندانپزشکی و مامایی ارائه می شود.
این مرکز در کنار پایگاه سلامت فارابی نزدیک به 11 هزار جمعیت حاشیه شهر سنندج را تحت پوشش قرار می دهد.
در این مرکز با کمک داوطلبین سلامت و سفیران سلامت در راستای جلوگیری از بیماری های غیرواگیردار اطلاع رسانی و آموزش ارائه می شود.
قاضی زاده هاشمی امروز صبح درمانگاه تخصصی بیمارستان توحید سنندج را نیز افتتاح کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفری یک روزه به کردستان، 11 پروژه عمرانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ارزش 140 میلیارد ریال را افتتاح می کند.
افتتاح سالن امتحانات دانشکده های پزشکی و بهداشت، افتتاح سالن مهارت های بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آزمایشگاه و مرکز مهارت های بالینی دانشکده پیراپزشکی و مرکز سلامت، از جمله برنامه های سفر قاضی زاده هاشمی به کردستان است.
بهره برداری از پژوهشکده سلامت در حوزه پژوهش، افتتاح کلینیک ویژه شهرستان بانه، به بهره برداری رسیدن درمانگاه، سایت اداری و ورودی مرکز پزشکی توحید سنندج، از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
6108/7352
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.