به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، در ابتدای این جلسه‏، علیرضا شریفی، رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر گفت: در برگزاری انتخابات، اصل بر رعایت مر قانون است.
سپس دادستان سقز بیان داشت؛ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخابات شورای شهر، راه اندازی شده است. کیوان جهانی گفت؛ اخلاق در تبلیغات، فراتر از قانون است و نامزدها در فضای مجازی و تبلیغات، از تخریب یکدیگر بپرهیزند.
فرماندار ویژه شهرستان سقز نیز ضمن خیر مقدم به تمامی اعضای حاضر در جلسه گفت: تا این لحظه 110 کاندیدا در شهر سقز و 17 نفر نیز در شهر صاحب در رقابت برای کاندیداتوری شورای شهر شرکت دارند.
ورمقانی با اشاره به فرهنگی بودن شهر سقز رعایت اخلاق انتخاباتی را ضروری دانست و گفت برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها باید از وسایل قانونی و در چهاچوب مشخص شده و همچنین در محل های تعبیه شده توسط شهرداری برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کنند.
وی اظهار داشت: نظارت کامل بر انتخابات وجود دارد و هیچ گونه نگرانی در این راستا وجود ندارد ورمقانی در ادامه گفت: با توجه به تعداد زیاد کاندیدهای شورای شهر، امکان نماینده برای تمامی کاندیداها در تمامی شعبه ها اخذ رای وجود ندارد. لذا برای هر پنج شعبه می توانند یک نماینده به صورت گردشی معرفی کنند..
فرماندار سقز با اشاره به اهمیت هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بر هوشیاری کاندیدها بر کنترل گروه های انتخاباتی ایجاد شده در فضای مجازی و مسئول بودن در قبال آن تاکید ویژه نمود.
وی اظهار داشت: کاندیداها بر نقاط مثبت و کارایی خود تمرکز و از تخریب دیگر کاندیداها بپرهیزند، چرا که رعایت مسایل اخلاقی یکی از ویژگی های بارز شهر فرهنگی سقز است.
وی تصریح نمود: استفاده ازصدا و سیما، تریبون نماز جمعه، تبلیغات انتخاباتی کارمندان در وقت اداری و همچنین استفاده از اموال عمومی و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند ممنوع و تخلف بحساب می آید.
وی افزود: نباید از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، باجه های تلفن، صندوق های خیریه و... برای تبلیغات انتخاباتی استفاده نمود
ورمقانی در پایان بر اینکه کاندیداها باید از عنوان دقیق و معتبر مدارک تحصیلی خود استفاده نمایند، تاکید ویژه نمود
در ادامه رئیس شورای نگهبان سقز با اشاره به اینکه در اکثر کشورها قانونی به شکل شورای نگهبان برای نظارت بر انتخابات وجود دارد، گفت؛ رای مردم امانتی است و باید امانتدار آن باشیم و شورای نگهبان در این راستای حفظ صیانت از رای مردم در سقز هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد.
وی افزود؛ در برخورد با تخلفات هیچ تعارفی نداریم و تمامی نیروهای شورای نگهبان بر سر صندوق های رای توجیه شده اند و همچنین کتابچه ای که کامل قوانین و وظیفه آنها را در این راستا مشخص نموده است، بین آنها اعضا پخش شده است
وی افزود؛ سخنرانی ها باید در چهارچوب قانون باشد و در بحث طیف های سیاسی ما به عنوان ناظر از هیچکدام از انها به عنوان ناظر بر انتخابات استفاده نکرد ایم.
رییس هیات بازرسی انتخابات سقز در این نشست گفت: قانونمداری، امانتداری، شفافیت از اصول اصلی انتخابات است
وی افزود: ۱۰۴ بازرس و سربازرس بر انتخابات ۲۹ اردیبهشت سقز نظارت خواهند داشت‌.
عبدالله کریمی خاطر نشان ساخت؛ انتخابات یکی از مهمترین مصادیق مردم سالاری و حکومت مردم برای مردم است وی رقابت سالم در انتخابات و ایجاد امنیت روانی در جامعه را مهم خواند و گفت؛ تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 642225
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.