به گزارش ایرنا بهرام نصراللهی زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مریوان افزود: تخفیف واگذاری اراضی به سرمایه گذاری از جمله مشوق های دولت برای رشد سرمایه گذاری در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه کشاورزی، باغداری و گردشگری در کنار ظرفیت مرزی این شهرستان از محورهای توسعه مریوان است گفت: یکی از موضوعات دیگری که می توانست در توسعه شهرستان مریوان حائز اهمیت باشد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است که از سال ها پیش به تصویب رسیده اما مورد غفلت قرار گرفته است.
وی افزود: ایجاد اشتغال و رونق تولید، حمایت از مشاغل خرد و خانگی از سیاست های جدی دولت برای است و برای تحقق این اهداف و توسعه متوازن در استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از تمامی ایده ها، طرح های تولیدی و اشتغازای ارایه شده از سوی مردم و مسئولان مریوان حمایت می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه همه مسئولان استانی و شهرستانی باید اراده خود را بر جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی متمرکز کنند افزود: منابع دولتی محدودیت زیادی دارد و ما باید برای افزایش تولید و رونق اشتغال از ظرفیت بالای سرمایه گذاری داخلی و خارجی بهره ببریم.
نصرالهی زاده با انتقاد از برخی جهت گیری هایی که موجب توسعه نامتوازن کشور شده، گفت: هزینه های زیادی برای توسعه کشور انجام شده اما میزان این هزینه ها با خروجی توسعه کشور متوازن نیست و امروز نظام تدبیر در فکر اصلاح این شرایط است.
به گفته وی، برخی سیستم های اداری در کردستان مولد و تسهیل گر نیستند و به جای تلاش و ارئه فکر و ایده و خلاقیت و کمک به بخش خصوصی، بیشتر به منابع محدود دولتی چشم دوخته اند و این موجب کند بودن روند توسعه می شود.
نصراللهی زاده تلاش برای رونق تولید و افزایش ثروت در میان مردم و لایه های مختلف اجتماع را از مهمترین وظایف مدیران شهرستانی عنوان کرد و گفت: رشد جمعیت در مریوان به نسبت برخی نقاط دیگر مثبت و امیدوار کننده است و این موضوع بیانگر ظرفیت بالای جمعیتی و اجتماعی در شهرستان است.
شهرستان مریوان در استان کردستان و در همسایگی مرز ایران و عراق قرار گرفته‌ است و شهر مریوان در 135 کیلومتری شمال غربی سنندج قرار دارد.
بازارچه مرزی مریوان، روستاهای قلقله، کماله، کانی میران و سرنژمار و هتل های زریوار و جهانگردی مریوان، غار کونا شم شم، ناو طاق، دشت بیلو، پل گاران و آبشار کویله از جاذبه های گردشگری مریوان است.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1396 جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/ 1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.